Γράφει ο
Ιωάννης Αυξεντίου
«Υπάρχει μια μέθοδος στην τρέλλα του»
Σαιξπηρ, Αμλετ.
Εάν προσπαθήσουμε να δώσουμε μία ουσιαστική
περιγραφή, το βασικό δηλαδή χαρακτήρα,
των σύγχρονων ευρωπαϊκών κοινωνιών και των πολιτικών τους συστημάτων, ίσως
αυτός ο χαρακτήρας να εκφράζεται περιεκτικά
από τον όρο “Ακεφαλία”. Όχι με
την έννοια της έλλειψης μιας κεφαλής που κατευθύνει και οδηγεί, αλλά με την
έλλειψη μιας κεφαλής η οποία να βρίσκεται στο “πάνω μέρος του σώματος”, που, συμβολικά, υποδηλώνει το
“Άνω σχώμεν τας καρδίας…”, δηλαδή το κράτημα
του νου στα ανώτερα πεδία της ύπαρξης,
στο Κάλλος και στο Αγαθό (Καλοκαγαθία). Αντίθετα, αυτό που
παρατηρούμε είναι η κοπή-μετατόπιση της κεφαλής, ως άψυχο κρανίο πλέον, στο
μέρος των σεξουαλικών οργάνων, συμβολικά δηλαδή, ο θάνατος (το κρανίο)
ταυτίζεται με το σεξ, το οποίο, σύμφωνα με τον Bataille, μπορεί να οδηγήσει στο
πέρασμα σε έναν άλλο κόσμο, όπως ακριβώς και ο θάνατος. Γι’αυτό το όραμα Ακεφαλίας θα μιλήσουμε καθώς και για τον οραματιστή του.