tag:blogger.com,1999:blog-2281751415182135207.post1980916190874454511..comments2024-01-27T18:17:18.922+02:00Comments on Θεόδοτος: ΤΟΠΙΟ ΜΕ ΕΡΕΙΠΙΑ... Θεόδοτος http://www.blogger.com/profile/02301360235467639037noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2281751415182135207.post-84755415293709614932017-05-18T21:20:01.484+03:002017-05-18T21:20:01.484+03:00Ο κ. Θ. Ζιάκας ασχολείται περισσότερο με τις θρησ...Ο κ. Θ. Ζιάκας ασχολείται περισσότερο με τις θρησκευτικές- αιρετικές όψεις του γνωστικισμού. Για την σχέση του γνωστικισμού με την πολιτική και την οικονομία , ακόμη και την γεωστρατηγική, μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο του συνεργάτη του Θεόδοτου, Αναστασίου Γιαννά, "Το γνωστικό ρεύμα και η μεταφυσική του καπιταλισμού" http://theodotus.blogspot.gr/2012/04/b.htmlAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2281751415182135207.post-36000182681251871212017-05-17T18:27:16.580+03:002017-05-17T18:27:16.580+03:00Θεόδοτε,εκτιμώ την προσπάθειά σου και τα άρθρα σου...Θεόδοτε,εκτιμώ την προσπάθειά σου και τα άρθρα σου.Κάνεις καλή δουλειά.Ωστόσο,θέλω να κάνω μια επισήμανση.Ένας από τους λίγους Έλληνες διανοουμένους που έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τον γνωστικισμό είναι ο Θεόδωρος Ζιάκας,για τον οποίο όμως δεν έχει γίνει ποτέ αναφορά στο μπλογκ.<br />Στο άρθρο αυτό περιγράφει την πορεία του από τον μαρξισμό στον γνωστικισμό κι από 'κει στον ορθόδοξο χριστιανισμό:http://www.antibaro.gr/article/11498<br />Ο Θ.Ζιάκας γράφει μεταξύ πολλών άλλων στο σπουδαίο βιβλίο του "Αυτοείδωλον Εγενόμην",Αρμός,2005,σσ.325-326:"Είδαμε επίσης την αντιγνωστικιστική αιχμή της συμμαχίας Ελληνισμού και Χριστιανισμού,στα "κόστη" της οποίας μπορεί να αναχθεί και ο όποιος βαθμός ακαμψίας χαρακτηρίζει το κανονιστικό κέλυφος της Ορθόδοξης Ανατολής.Αν όμως η καταπίεση του Γνωστικισμού ήταν εδώ απλώς ιδεολογική(εννοούμε τους κρίσιμους προβυζαντινούς χριστιανικούς αιώνες,όταν συγκροτήθηκε η αντιγνωστικιστική βάση του Ορθόδοξου Χριστιανισμού),στην καθολική Δύση η καταπίεση θα είναι εξοντωτική,αναγκάζοντας το γνωστικιστικό πνεύμα να συνδεθεί με τη δύστροπη νορδική ατομικότητα και να περάσει στην παρανομία.Για την ανατροπή της καθολικής κολεκτιβιστικής ηγεμονίας,ο νορδικός Γνωστικισμός συμμάχησε,μάλιστα,με τον "αναγεννημένο" Νεοπλατωνισμό,ολοκληρώνοντας την αντιστροφή του ελληνο-χριστιανικού παραδείγματος.Η εστία του αντιδεσποτικού μίσους μετατέθηκε από τον καθολικό βασιλιά στη Καθολική Εκκλησία,στην παπική κεφαλή της κι απ'αυτήν στον Χριστιανισμό γενικά και στο Πρόσωπο του Χριστού ιδιαίτερα.Το αβυσσαλέο μίσος του δυτικού Αποκρυφισμού εναντίον του Χριστιανισμού,που τόσο ξενίζει έναν Έλληνα και το οποίο μεταβιβάστηκε αυτούσιο στην επαναστατική πτέρυγα της Νεωτερικότητας,εκεί έχει τις καταβολές του.Καταπίεση(εκ μέρους του κράτους) είχαμε και στο Βυζάντιο σε εποχές θυσιαστικής κρίσης,με στόχο τον Γνωστικισμό(το αρχικό αποδιοπομπαίο θύμα της βυζαντινής σύνθεσης).Είναι η περίπτωση των Παυλιανιτών και των Βογομίλων.Τελικα μπορούμε να το πούμε:μέσω της νεωτερικής αντιχριστιανικής επανάστασης ο Γνωστικισμός "πήρε το αίμα του πίσω".Το πνεύμα που εμψυχώνει τη Νεωτερικότητα είναι,λοιπόν,ένα είδος μετάλλαξης του Γνωστικισμού.Αν έχει νόημα να χρησιμοποιήσουμε τον όρο "εκκοσμίκευση" προκειμένου για τη Νεωτερικότητα,κανονικά θα έπρεπε να μιλάμε για εκκοσμικευμένο Γνωστικισμό.Και όχι για "εκκοσμικευμένο Χριστιανισμό",όπως συνηθίζεται."Μονογενής Ακρίταςhttps://www.blogger.com/profile/09244663338044970676noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2281751415182135207.post-63974661589913270492017-05-17T13:12:36.649+03:002017-05-17T13:12:36.649+03:00"ΝΕΜΕΤΩΡ"
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Νο [ 00007 ] [ 201..."ΝΕΜΕΤΩΡ"<br /><br />ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Νο [ 00007 ] [ 2014.09.09 00:00 ]<br /><br />ΤΟ «ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΝ» ΖΗΤΗΜΑ: ΕΤΙ ΜΙΑ ΕΘΝΟΔΙΑΛΥΤΙΚΗ «ΕΥΕΡΓΕΣΙΑ» ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ - ΑΠΑΣΑΙ ΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΡΟΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ ΨΕΥΔΟΪΔΕΩΔΟΥΣ ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΜΑΣ «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ ΜΗΤΡΟΣ-ΜΗΤΡΑΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ ΟΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΙΣΟΤΗΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ ΟΜΑΔΩΝ ΑΙΤΙΝΕΣ ΩΣΤΟΣΟ Δ Ι Α Κ Ρ Ι Ν Ο Ν Τ Α Ι ΕΠΙ ΤΗ ΒΑΣΕΙ ΦΥΛΗΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ Ή ΕΘΝΟΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ<br /><br />http://nemetwr.pa-sy-a.gr/2014/09/09/00-00/pa-sy-a_nemetwr_2014-09-09_00-00.htm#plohgos_05ΤΟΜΕΑΣ ΝΕΜΕΤΩΡhttp://nemetwr.pa-sy-a.gr/noreply@blogger.com