Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΩΣ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ: ΤΖΑΦΕΡ(ΗΣ) Ο ΜΕΛΑΣ




Το παρον άρθρο εστάλθει από αναγνώστη μας, κάτοικο εξωτερικού, το δημοσιεύουμε καθότι ασχέτως από τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει, η γλωσσολογική ερμηνεία που παρουσιάζει είναι αδιαμφησβήτητη.



 Ευσταθίου Κυριώτη
 
Ο Μέγας Βεζύρης Jafar, καρτούν του Ωόλτ Ντίσνεϋ
Αυτή τη φορά ερευνάμε την περίπτωση του κ. Γιώργου Καρατζαφέρη, ανθρώπου ευσεβή και φιλόχριστου που έχει σχέσεις με όλους σχεδόν τους παπάδες και επισκόπους της ελληνικής επικράτειας – και πολλούς έξω από αυτήν. Διατυμπανίζει επιπλέον την πελοποννησιακή του καταγωγή. Πρόκειται δηλαδή για άτομο του οποίου οι οικογενειακές ρίζες μάλλον φτάνουνε μέχρι τους 300 του Λεωνίδα. Κάποιος θα σώθηκε στις Θερμοπύλες, όπως θα μας εξηγήσει και η «λαχταριστή» γραμματέας του (κατά πολλούς πραγματικό «ξερολούκουμο»), που πρόσφατα βραβεύθηκε για τις υπηρεσίες της προς την Ελλάδα γενικώς και τον κ. Καρατζαφέρη ιδιαιτέρως, γύρισε στην Αρχαία Σπάρτη και από αυτόν κατάγεται ο κ. Γιώργος Καρατζαφέρης. Αυτός λοιπόν είναι ο Παράκλητος που θα σώσει την Ελλάδα μας. Άλλωστε αυτό έχει βεβαιώσει και ο ίδιος ο Θεός. Όπως θα θυμάστε, όταν είχε πάει στην Κωνσταντινούπολη πριν από χρόνια για να παραστεί στην τελετή των Θεοφανείων, το περιστέρι που εξαπέλυσε η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος πήγε και έκατσε ακριβώς πάνω στο κεφάλι του κ. Καρατζαφέρη. Έτσι συμβαίνει με τους πραγματικά Εκλεκτούς του Θεού. Τι ήταν ο ίδιος ο Χριστός μπροστά στον κ. Καρατζαφέρη; Σχεδόν τίποτα! Η περιστερά δεν πήγε να καθήσει πάνω στο κεφάλι του Χριστού, ενώ το γεγονός διαδραματιζόταν μπροστά στον Ιωάννη τον Βαπτιστή, νηστικό, αναμαλλιάρη και ρακένδυτο, και όχι μπροστά στον ίδιο τον Πατριάρχη ολόκληρης της Οικουμένης!
          Αμέ! Έτσι έχουν τα πράγματα και όποιος αμφιβάλλει δεν έχει παρά να δει το βίντεο με το περιστέρι και τον κ. Βαρθολομαίο. Και το λέω αυτό, γιατί πολλοί ευλαβείς Νεοέλληνες, εντυπωσιασμένοι από την προτίμηση του ίδιου του Θεού, είχαν μαγνητοσκοπήσει ολόκληρη τη φάση. Δεν είναι λοιπόν καθόλου δύσκολο να το βρει κανείς.
          Προσφάτως όμως ο κ. Γ. Καρατζαφέρης ελαφρώς μας τα μπλέκει. Εκεί που μιλούσε υπέρ της δραχμής, το γύρισε και δήλωσε πως είναι «εχθρός της Πατρίδας» όποιος υποστηρίζει την έξοδο από το ευρώ και την επιστροφή στο εθνικό μας νόμισμα. Κανονικά αυτό –μετά τη φάση με τον Πατριάρχη και το περιστέρι στα Θεοφάνεια της Βασιλεύουσας- θα έπρεπε να θεωρηθεί επιταγή του ίδιου του Θεού. Ο Κύριος του Σύμπαντος μιλάει δια στόματος Καρατζαφέρη. Πραγματικά όμως συμβαίνει αυτό; Ή μήπως παίζεται άλλου είδους παιχνίδι;
          Η Πελοπόννησος, από όπου έλκει την καταγωγή του ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ., έτσι όπως έχει καταντήσει σήμερα, έχει κόσμο περίπου ίσο με μια αθηναϊκή συνοικία. (Τον Άγιο Παντελεήμονα π.χ. και μάλιστα πριν πλακώσουν εκεί οι Αφγανοί, Πακιστανοί, Άραβες, Ινδονήσιοι, Μπαγκλαντεσιανοί και λοιπές φυλές). Τα οικογενειακά ονόματα στην Πελοπόννησο είναι ξεκάθαρα: εκτός από λίγες περιπτώσεις που δείχνουν καταγωγή ή κάτι άλλο (σπανιότερα) λήγουν σε –πουλος καί ειδικά στη Μάνη σε –άκος ή –έας. Υπάρχει μάλιστα και το σχετικό μανιατικο δίστιχο: «Τα εις –έας και εις –άκος είναι βέρος Μανιατάκος, τα εις –όπουλος και –πουλος είναι μπάσταρδος και μούλος». Ό,τι δηλαδή ισχυρίζονται οι ρατσιστές, φασίστες κ.λ.π.  Μανιάτες είναι ότι μόνο αυτοί είναι γνήσιοι 100% Πελοποννήσιοι, ενώ οι άλλοι –όπουλοι είναι μεν Πελοποννήσιοι αλλά δεύτερης διαλογής. Κοντολογής πέρα από τους εις –έας και εις –άκος και εις –όπουλος και –πουλος άλλα πελοποννησιακά επίθετα δεν υφίστανται. Από πού μας προέκυψε λοιπόν το Καρατζαφέρης;
          Όπως μπορεί να καταλάβει ακόμα και πασόκος, η λέξη είναι σύνθετη από το «Καρά» συν «Τζαφέρης». Το «Καρά» είναι τουρκικό και σημαίνει : μαύρος. Τα ονόματα δηλαδή Καραγιάννης, Καραγιώργος, Καραΐσκος κ.λ.π. σημαίνουν άνθρωπο έντονα μελαχροινό, μαυριδερό. Το Καρατζαφέρης λοιπόν σημαίνει απλά : Ο  Μαύρος Τζαφέρης. Άρα το ζήτημα είναι όχι το σύνηθες «Καρά» αλλά το «Τζαφέρης».
           Έχετε εσείς κάνα γνωστό ή φίλο που να έχει βαφτιστεί «Τζαφέρης»; Μάλλον απίθανο το βρίσκω ακόμα και στην σημερινή πολυπολιτισμική και δημοκρατική μας κοινωνία. Το «Τζαφέρ» είναι όνομα καθαρά μουσουλμανικό και μάλιστα από τα πολύ-πολύ παλιά. Δεν είναι καν τούρκικο αλλά αραβικό. Άλλοτε προφέρεται Γκαφάρ (μερικοί μπορούν να θυμούνται από αραβικά διηγήματα τον βεζύρη του χαλίφη Αρούν αλ Ρασίντ ή πιο πρόσφατα τον Jafar από τις ταινίες του Ωόλτ Ντίσνεϋ), άλλοτε Τζαφέρ, Τζαφάρ κ.λ.π. Το Τζαφέρης λοιπόν είναι μορφή του Τζαφέρ, στο οποίο κολλήσανε την κατάληξη –ης για να προφέρεται ευκολότερα στα ελληνικά. Και αυτό γιατί παλιά δεν λέγανε Βούλγαρος αλλά Βούλγαρης, όχι γενίτσαρος αλλά γενίτσαρης κ.λ.π.
          Με λίγα λόγια, ευσεβέστατοι και φιλογενείς Έλληνες, το όνομα Καρατζαφέρης είναι καθαρά μουσουλμανικό και μάλιστα πολύ παλιό. Μπορεί δηλαδή και να δείχνει καταγωγή ούτε καν αλβανική αλλά απλά αραβική, από εκείνους που είχαν εγκαταστήσει δηλαδή οι σουλτάνοι στην Πελοπόννησο από πολύ παλιά, για να εξασφαλίσουν την υποταγή των ελληνικών πληθυσμών. Πώς τώρα ο Καρατζαφέρης ξέμεινε στην Ελλάδα μετά το τέλος της Μεγάλης Επανάστασης του 1821; Πολύ απλό: Δήλωσε Χριστιανός. Και αυτό γιατί σύμφωνα με το πρώτο ελληνικό Σύνταγμα, το Σύνταγμα της Επιδαύρου του 1822, όποιος γινόταν ή έστω δήλωνε Χριστιανός αυτομάτως τον θεωρούσαν Έλληνα. Πολλοί λοιπόν για να μην χάσουνε τα κτήματά τους πήγανε οικογενειακώς και βαφτίστηκαν. Τέτοιοι είναι όλοι όσοι λέγονται Αρβανίτης, Αρβανιτόπουλος, Αρναούτης, Αρναούτογλου κ.λ.π., κ.λ.π.  Πρόκειται δηλαδή για Τουρκαλβανούς που «γίνανε» Χριστιανοί για να μην χάσουνε τα ωραία τους στην Ελλάδα. (Οι Χριστιανοί Αρβανίτες δεν ξεχώριζαν από τους Έλληνες, οπότε και δεν υπήρχε θέμα να τους δώσουνε τέτοιο επώνυμο).
          Να λοιπόν πώς μας προέκυψε ο κ. Καρατζαφέρης, ο Μαύρος Τζαφέρ! Και να γιατί τον διάλεξε και τον προώθησε ο κ. Κ. Μητσοτάκης, «πελοποννησιακής» καταγωγής και αυτός στη θεωρία...Διάφοροι κακοπροαίρετοι τον αποκαλούν απρεπώς «κωλοτούμπα» καθώς συχνά αλλάζει θέσεις και απόψεις για θέματα πολιτικά και άλλα. Μα αγαπητέ αναγνώστη, εάν τα όσα λέμε εδώ ισχύουν και οι πρόγονοι του αλλαξοπίστησαν για να μη χάσουν τα προνόμια τους, λέτε ο ίδιος να προβληματιζόταν να αλλάξει απόψεις για λιγότερο σοβαρά θέματα; Από την άλλη, ο κ. Γ. Καρατζαφέρης πιθανόν να μην έχει ξεχάσει το «τραύμα» του αναγκαστικού εκχριστιανισμού του και κάποια στιγμή θα εκδηλωθεί. Εγώ ελπίζω να μην είναι μακριά αυτή η στιγμή, για να καταλάβουν επιτέλους οι πολυπολιτισμικών προτιμήσεων συμπατριώτες μας ποιοι μας κυβερνάνε σήμερα. Οι κ.κ. Μινέικο (Παπανδρέου), Τούρκογλου (Βενιζέλος), Καρατζαφέρης (ό,τι δείχνει το όνομά του), Σημίτης (επίσης ό,τι δείχνει το όνομά του), Λαλιώτης (από το Λάλα, τουρκαλβανικά χωριά στην Ηλεία) και άλλοι τέτοιοι;
          Γκέγκε; που λένε και οι φίλοι μας οι Αλβανοί.
        

8 σχόλια:

  1. Εύγε αγαπητέ Θεόδοτε,
    Ευφυέστατος ο συνειρμός Τζαφάρ-Καρατζαφέρης. Και τούτο διότι όσοι έχουν έλθει εις επαφήν με τους Άραβας, γνωρίζουν ότι τα σύμφωνα και όχι τα φωνήεντα έχουν σημασίαν εις την γλώσσα τους. Δηλαδή το Τζαφέρ μπορεί εκτός Πελοποννήσου να προφερόταν Τζαφάρ κ.λ.π.
    Και πάλι εύγε σου!
    Παντελής Ξιφιλίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Good Mr Theodotus! Cheers!
    Cleomenes Karanikolas
    U.S.A.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σημασία έχει το όνομα ή η πολιτική του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η πολιτική συνδέεται με το όνομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. H οικογένεια μου εκδιώχθηκε από τον Πόντο. Αν είχαν αλλαξοπιστήσει, σήμερα θα ήμασταν πλούσιοι καθώς θα είχαμε κληρονομήσει τη περιουσία του προπαππού μου.

    Δεν τον γνώρισα ασφαλώς αλλά η μάνα μου λέει πως όταν τον ρωτούσαν απαντούσε πάντα με το ρητό του ευαγγελίου "Τι θα ωφεληθεί ο άνθρωπος, αν κερδίσει ολόκληρο τον κόσμο αλλά χάσει την ψυχή του;".
    Δεν θέλω να κάνω θεολογική συζήτηση και να πω πως σωστά έπραξαν οι Καρατζαφερ(αίοι) και γίνανε Χριστιανοί Ορθόδοξοι από Μουσουλμάνοι. Είναι ξεκάθαρο πως το κάνανε μόνο για το συμφέρον και θα έπρατταν και το αντίστροφο αν τα πράγματα ήταν τούμπα.

    Σε άλλες εποχές μια τέτοια οικογένεια θα ήταν παρείσακτη στην ελληνική κοινωνία, σήμερα ένας απόγονος της έχει το θράσος να εκπροσωπεί τον πατριωτισμό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ανώνυμος Jan 29, 2012 04:27 AM

    Aγαπητέ φίλε έτσι ακριβώς όπως τα λες είναι. Διαβάζοντας το κείμενου το κ. Κυριώτη μου ήρθε στο μυαλό το εξής, αμέτρητοι άνθρωποι στην ιστορία προτίμησαν την εξορία ή και τον θάνατο από το να προδώσουν την πίστη τους. Οι πρώτοι Χριστιανοί προτιμούσαν να κατασπαραχθούν από τα λιοντάρια από το να απαρνηθούν τον Χριστό. Η χριστιανική παράδοση και ιστορία είναι γεμάτη από αγίους που έπραξαν το ίδιο αλλά και αμέτρητους άλλους ανώνυμους που προτίμησαν τον θάνατο από το να γίνουν μουσουλμάνοι. Τελευταίο παράδειγμα ο νεαρός Ρώσος στρατιώτης Εvgeny Rodionov http://www.pravoslavie.ru/english/42598.htm . Οι πρόγονοι του κ.Καρατζαφέρη προφανώς δεν ανοίκουν σε αυτή τη κατηγορία και το ερώτημα είναι ασφαλώς τι γενετική μνήμη κουβαλάει ο νυν επικεφαλής του ΛΑ.Ο.Σ. και πως και αν αυτή σχετίζεται με την παρούσα αλλοπρόσαλλη πολιτική συμπεριφορά του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όσον αφορά το συγχωριανό μου που ο γιός του πήρε το επίθετο Καραριστείδης, θα έβγαινε κάποια Δραγώνα 200 χρόνια μετά και θα έλεγε πως πρόκειται περί κάποιου Τούρκου. Επίσης, ακόμα πιο ανόητα θα έβγαινε και κάποιος του πατριωτικού χώρου και θα έλεγε πως πρόκειται για το αρχαίο ελληνικό καρα που σημαίνει κεφαλή.
    Όσον αφορά το Συνταγμα του 1822 όπως λέτε αναφέρει πως Έλληνας είναι μόνο ο Χριστιανός αφού τότε ΔΕΝ μπορούσε να προσδιοριστεί αλλιώς ο Έλληνας. Πρακτικά όμως δεν ίσχυε και το εξηγώ παρακάτω.
    Οι περιπτώσεις που αναφέρει ο Κόντογλου και έχει καταγραφεί και απο Τούρκους ή Ευρωπαίους περιηγητές, αφορά ελάχιστους Μουσουλμάνους υπηρέτες Ελλήνων και όχι φυσικά Μουσουλμάνων πρώην αρχόντων. (Για την ακρίβεια η τότε λέξη ήταν δούλος.) Σε περιήγηση του Εβλιγιά Τσελεμπί μάλιστα αναφέρεται στους Έλληνες και απορεί γιατί δεν κακομεταχειρίζονται τους δούλους τους και δεν τους αποκαλούν Αράπηδες.
    Η οικογένεια Φαρμάκη δεν είναι ούτε Τούρκοι, ούτε Αλβανοί. Είναι ότι και ο Ρουμπής. Και είναι σαν αυτούς τους "Ελληνες" των διομολογήσεων που είχαν και καλύτερη μεταχείριση. Είναι άλλη μια απόδειξη πως ελληνικό επίθετο δεν σημαίνει Έλληνα. Φυσικά διομολογήσεις σημαίνει εταιρεία της Ανατολής και Λεβάντ Κόμπανυ.
    Στην Πάτρα επίσης ήταν η έδρα της εταιρείας. Και προφανώς αυτό σημαίνει με τη σειρά του ότι τα προνόμια των Ελλήνων δεν αυξήθηκαν επι Οθωμανικής κατοχής αλλά ήταν κάτι που αφορούσε μόνο Φαρμάκηδες και ΣΙΑ και όχι τους υπόδουλους Έλληνες.
    Επανερχόμενοι τώρα στο Σύνταγμα του '22, (ότι και να έλεγε τυπικά) πρώην Μουσουλμάνος ή έστω Χριστιανός, αν δεν ήταν ελεγμένος, δεν θεωρούνταν Έλληνας και σε καμία περίπτωση δεν έπαιρνε κρατική θέση. Ήταν πολίτης Β΄κατηγορίας. Για αυτό το λόγο στο νέο Σύνταγμα έπι Όθωνα ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΕ να γίνει αλλαγή και να υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση ώστε να μπούν στο κράτος και να θεωρηθούν ισότιμοι οι Έλληνες των νέων χωρών. Χριστιανοί δεν ήταν και αυτοί; Γιατί τότε να απαιτήσουν νέο Σύνταγμα; Στην πραγματικότητα ούτε και αυτό ίσχυσε και οι χριστιανοί των νέων χωρών μπήκαν σε κρατικές θέσεις κυρίως μετά τον εμφύλιο. Ο πρώτος Χριστιανός των νέων χωρών που μπήκε στο στράτευμα, αν δεν απατώμαι, ήταν ο Τσολάκογλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν βγάζω μεγάλη άκρη από όσα λέτε, αλλά θα προσπαθήσω να απαντήσω - στον βαθμό που μπορώ να καταλάβω τι θέλετε να πείτε. Στο σύνταγμα της Επιδαύρου (πήγα και το ξαναδιάβασα, κάντε το και σεις σας παρακαλώ) είναι σαφής η αναγραφή: "Όσοι πιστεύουν εις Χριστόν...". Με λίγα λόγια ούτε καν η αποδοχή του Ορθοδόξου Δόγματος δεν ήταν απαιτητή, ακριβώς για να μην αποκλειστούν οι Χριστιανοί των Κυκλάδων, στην πλειοψηφία τους τότε Καθολικοί.
    Το Σύνταγμα του 1844 ήταν ακριβώς το αντίθετο από ό,τι ισχυρίζεστε. Καθιέρωσε ως αρχή την πρόσληψη στο Δημόσιο μόνο των "αυτοχθόνων". Για αυτό και απολύθηκε ο Παπαρρηγόπουλος, που είχε γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη. Για τον Τσολάκογλου τέλος κάνετε λάθος. Υπήρχε, μεταξύ άλλων, ο Σαρόγλου, με χρήματα του οποίου έγινε το Σαρόγλειο μέγαρο στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας, εδώ και δεκαετίες Λέσχη της Φρουράς των Αθηνών.(Σαφώς και πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο). Επίλεκτο μέλος της ελληνικής διανόησης εκ παραλλήλου υπήρξε ο Καμπούρογλου(ς), ειδικός στην ιστορία των Αθηνών.
    Ειδικώς στην Πελοπόννησο έδρασε και ο Παπάζογλους, το όνομα του οποίου το επώνυμο παρεφθάρη σε "Παπάζωλης", πρωτεργάτης των Ορλωφικών. Στην Πελοπόννησο τέλος υπήρχαν οι Καραμαλακαίοι (από το Καραμαλάκης ή κάτι άλλο, χειρότερο), ο Καραγκουλές, ο Καρανικολάου, ο Καράπαυλος κ.λ.π.
    Ευστάθιος Κυριώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή