Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Ο ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΓΙΝΕ ΘΕΣΜΟΣ



Γράφει ο Θεόδωρος Λάσκαρης


Επειδή οι νεώτεροι μάλλον δεν τον γνωρίζουν, σημειώνω από την Βικιπαίδεια: «….Ο Ηλίας Πετρόπουλος ήταν ο πρώτος (ερασιτέχνης) λαογράφος στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με το "περιθώριο" και κατέγραψε πρόσωπα και πράγματα περιφρονημένα από την επίσημη ιστορία της χώρας του. Έζησε από κοντά ρεμπέτες, αλήτες, μάγκες, πόρνες και ομοφυλόφιλους, φυλακισμένους, συμμορίτες και καταδιωκόμενους, που έγιναν οι 'ήρωες' των βιβλίων του.(…) Έγραφε μέχρι το 2003 που πέθανε από καρκίνο. Σύμφωνα με τη διαθήκη του, το πτώμα του αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του πετάχτηκαν στον υπόνομο…»

Πέστε μου, ειλικρινά, τι από όλα αυτά που περιέχει αυτό το περιεκτικό βιογραφικό σημείωμα, σήμερα δεν το συναντάμε στα καλύτερα πολιτικά σαλόνια, στις τηλεοράσεις, ακόμα και στους νόμους της πολιτείας; Τα βιβλία του Πετρόπουλου, Το άγιο χασισάκι, Το μπουρδέλο, Τα καλιαρντά σήμερα αποτελούν τα επίσημα εγχειρίδια αγωγής της νέο- ελληνικής πολιτείας. Πρωτοπόρος και στο θέμα της καύσης των νεκρών, με έναν πρόσθετο τόνο απόλυτου μηδενισμού: οι στάχτες του στον υπόνομο, μια ιδέα για να κάνουμε και οικονομία στις πολυέξοδες διαδικασίες.


‘Περιθώριο’, λεγόταν μέχρι το ’80, όλος εκείνος ο κόσμος που σήμερα αποτελεί το αριστοκρατικό κέντρο, το παράδειγμα, το σημείο αναφοράς. Και το παλιό περιθώριο λοιπόν που πήγε; Μα το περιθώριο γίναμε εμείς! Εγώ και όλοι εσείς που τώρα διαβάζετε το άρθρο μου. Αν τολμήσετε να βγείτε σε ένα τηλεοπτικό παράθυρο και εκφράσετε τα όσα υπερασπιζόμαστε από αυτή τη σελίδα, στην καλύτερη θα σας περιγελάσουν και θα σας υβρίσουν! Στη χειρότερη, μπορεί να καλέσουν και την αστυνομία να σας συλλάβει γιατί στρέφεστε εναντίον των (νέων) ηθών. Και ξέρετε ποια αστυνομική υπηρεσία θα καλέσουν;  Το τμήμα…. Ηθών.

Μια υπόγα, για να χρησιμοποιήσω ορολογία που ταιριάζει με το θέμα, διαμορφώνει όλο το πολιτιστικό και ηθικό κλίμα της χώρας μας. Αν η υπόγα αποφασίσει ότι πρέπει να καεί η Αθήνα γιατί πέθανε ένας ναρκομανής, τότε θα καεί. Αν η υπόγα αποφασίσει ότι πρέπει να καταστραφεί το βιβλιοπωλείο που πουλάει ‘ακροδεξιά’ βιβλία, το μαγαζί θα καταστραφεί. Αν η υπόγα ζητήσει να καταργηθεί το μάθημα των θρησκευτικών, θα καταργηθεί. Αν η υπόγα θέλει οι νεκροί να καίγονται τότε θα καούν και με πυροτεχνήματα. Αν η υπόγα σε δει να συλλαμβάνεις  τον ληστή του μαγαζιού σου, θα  σε βάλει να του ζητήσεις συγγνώμη και να του χαρίσεις και τα κλοπιμαία, διότι… παραφέρθηκες. Ποιος είσαι εσύ άλλωστε που τόλμησες να θίξεις την αξιοπρέπεια του περιθωρίου;

Πριν λίγες ημέρες ζήσαμε σκηνές απείρου σουρεαλιστικού κάλλους: ένας καταστηματάρχης προσπαθεί να εξουδετερώσει τον ληστή ναρκομανή (και περήφανου μέλους της LGBTQ κοινότητας κατά δήλωση παράγοντα της κοινότητας αυτής) που τρύπωσε στο μαγαζί του, και αντί να τον συγχαρούν, τα βάζουν μαζί του και ζητούν την αυστηρή καταδίκη του. Γίνονται διαδηλώσεις (!) υπέρ του ληστή ναρκομανή που ήταν ‘καλό παιδί’ και η αστυνομία… συλλαμβάνει τον καταστηματάρχη! Η υπόγα  πανταχού παρούσα.


Που θα μπορούσε όμως να τοποθετηθεί πολιτικά η κουλτούρα της υπόγας και ο Η. Πετρόπουλος; Φιλοσοφικά και οντολογικά, ο Η. Πετρόπουλος υπήρξε ο πιο αυθεντικός αριστερός. Θα ρωτήσετε ασφαλώς γιατί. Το έχουμε γράψει σε προηγούμενα άρθρα αλλά δεν θα κουραζόμαστε να το επαναλαμβάνουμε. O Ιουδαίος φιλόσοφος Jacob Taubes, ο οποίος υπήρξε καθηγητής στο Harvard και σημαντική φιγούρα της διανόησης του ‘60, στο γνωστό έργο του Abendlandische  Eschatologie (ελ. ‘Δυτική εσχατολογία’, που ήταν η διδακτορική του διατριβή), στο πρώτο κεφάλαιο που εξετάζει τον γνωστικισμό και τη σχέση του με τα σύγχρονα πολιτικά ρεύματα της αριστεράς  γράφει τα εξής:

«Και...το ότι εδώ δεν πρόκειται για μία παραξενιά της γνώσης, αλλά για ένα βασικό στοιχείο της γνωστικής εξέγερσης (όπως γενικά λέγεται το βαθύ ΠΑΘΟΣ της επανάστασης), φαίνεται καθαρά από τη σύγκριση με τις σύγχρονες τάσεις που διεκδικούν τον όρο ‘αριστερά’ και παρόλο που ή μάλλον ακριβώς διότι σε όλες τις γλώσσες αυτός ο όρος έχει μία δυσοίωνη και αρνητική έννοια. Είναι αυτονόητο ότι δεν είναι  λόγω  εξωτερικών και τυχαίων αιτίων (όπως για παράδειγμα η θέση των εδράνων στο κοινοβούλιο) που τα σύγχρονα ρεύματα διάλεξαν για τον εαυτό τους το λάβαρο της αριστεράς. Το κάνουν διότι δέχονται θετικά όλα αυτά που ο κόσμος απορρίπτει σαν αριστερά ακριβώς με τη γρουσούζικη έννοια που  έχει ο όρος.»

Προσοχή, η εξέγερση, πριν να είναι πολιτική είναι οντολογική. Εδώ μιλάμε για μία κατάσταση του πνεύματος, η οποία δια-βάλλει και αντιστρέφει τις πράξεις του Χριστού: είναι γνωστό ότι ο Διδάσκαλος πλησίαζε το περιθώριο, τις πόρνες, και τις έσωζε. Διότι ήταν το μετα- νοημένο περιθώριο, το περιθώριο που είχε αποκτήσει συνείδηση της παραβατικότητάς  του. Ο γνωστικός αντι–Χριστός ομως δεν εγκαλεί  το περιθώριο διότί το θεωρεί χαρισματικό, πλησιάζει εσένα τον κανονικό και σου λέει: μετανόησε που είσαι κανονικός για να σωθείς, για να χαριτωθείς!

Αυτός λοιπόν είναι ο πολιτικός, φιλοσοφικός και εσχατολογικός ορισμός της ΥΠΟΓΑΣ. Τώρα πλέον εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, φώλιασε μέσα στα πολιτικά γραφεία, μέσα στις τηλεοράσεις, μέσα στις εφημερίδες, μέσα στα πανεπιστήμια, μέσα στις γειτονιές μας. Αυτή κάνει κουμάντο, ενώ όλοι εμείς γίναμε το περιθώριο…


      Στην Υπόγα    
           

14 σχόλια:

  1. εδω ενα καταπληκτικο αρθρο γα την στρατηγικη που πρεπει να ακολουθησουν οι εθνικιστες για να επικρατησουν εναντι των μαρξιστων

    Συνήθως οι εθνικιστές ασχολούμαστε με τις ιδέες της πατρίδας, του έθνους, της οικογένειας. Γενικότερα ασχολούμαστε με υψηλά ιδανικά. Παρά ταύτα οι περισσότεροι δεν έχουμε ασχοληθεί με το πώς τα ιδανικά μας θα κυριαρχήσουν, ήτοι δεν έχουμε ασχοληθεί ως χώρος με τη στρατηγική. Για να υπάρξει όμως στρατηγική πρέπει να υπάρξει και μία μελέτη κάποιων άλλων εννοιών, ήτοι του κράτους, της ηγεμονίας και των ιδεολογικών μηχανισμών. Έννοιες στις οποίες εντρύφησαν ενδελεχώς οι θεωρητικοί του Μαρξισμού. Θα υπάρξει λοιπόν μία προσπάθεια να εξερευνήσουμε τις προαναφερθείσες έννοιες μέσα από το πρίσμα μερικών σημαντικών θεωρητικών του Μαρξισμού, Αντόνιο Γκράμσι, Λουί Αλτουσέρ και Νίκος Πουλαντζάς. Γιατί μέσα από το πρίσμα των μαρξιστών; Διότι μελέτησαν το αντικείμενο περισσότερο από εμάς καθώς επίσης διότι πρέπει κάποτε να διερωτηθούμε για το πώς ιδεολογικά επεκράτησαν οι αριστερές ιδέες στην Ελλάδα; Προφανώς πρέπει στο τέλος της μέρας να προσαρμόσουμε τις σκέψεις του στα δεδομένα του εθνικού χώρου και των ιδεών αυτού

    https://ethnikonkratos.gr/2018/09/30/to-kratos-h-hgemonia-ideologikoi-mhxanismoi/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. " Το έχουμε γράψει σε προηγούμενα άρθρα αλλά δεν θα κουραζόμαστε να το επαναλαμβάνουμε." Για όσους δεν γνωρίζουν, θα μπορούσατε να τους προτείνετε μερικά άρθρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ερώτημα που ΔΕΝ επιχειρεί η ΔΕΝ θέλει να απαντήσει κανείς είναι , εως πότε η "υπόγα" θα προωθεί όλα τα "παραβατικά" στοιχεία.
    Την απάντηση την παίρνουμε άνετα και ευκολότατα από την προ κομμουνιστική Ρωσία.
    Χάϊδευαν οι κομουνιστές όλους τους παραβατικούς έως που δεν τους χρειάζονταν ... και τότε ανέλαβε ο στάλιν.
    Το ίδιο θα γίνουν και στην σημερινή λενινιστική τροτσκιστική Ευρώπη.
    Τον στάλιν περιμένουμε αλλά η αριστερή παγκόσμια προπαγάνδα όχι μόνο δεν μας αφήνει να το δούμε αλλά μας επιβάλλει να δεχθούμε πως αυτό που ζούμε είναι ναζισμός φασισμός και πως το μέλλον μας είναι στον κομμουνισμό!!!
    Η τέλεια παγίδα.
    Κανείς ΔΕΝ θέλει να την αποκαλύψει!


    Ποιος είσαι εσύ άλλωστε που τόλμησες να θίξεις την αριστερά ονομάζοντας κομμουνιστικό το τυραννικό σύστημα που μας κυβερνά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να διαχωρίσουμε βέβαια την πολιτική πορνεία και αλητεία από τις απλές πόρνες όπως και την οικονομική κοινοβουλευτική διαχείριση από την πολύ καλύτερη πορνείων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πανεπιστήμια το μεγαλείο. Για κακούργημα διώκεται ο καθηγητής του ΤΕΙ Σερρών που ζητούσε σεξουαλικά ανταλλάγματα για να περάσει τους φοιτητές.
    https://thecaller.gr/ellada/sokaroun-oi-martyries-foititrion-gia-kathigiti-tei-serron/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η μεταφορά της Υπόγας στο κοινωνικό κέντρο και όλοι οι αλλοι στο περιθώριο φυσικά είναι "εκ-πόνηση" και διαρκής στόχος των νεοταξιτών. Μάλλον "λαγός" ήταν ο Πετρόπουλος και οι λοιποί Πετρόπουλοι σε όλες τις χώρες της Δύσης. Τα σχέδια αλλαγής των κοινωνικών προτύπων και αξιών δεν ευωδόνονται χωρίς μπροστάρηδες, "λαγούς" ή αυθόρμητους που όμως προβάλλονται μανιασμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι. Εν πολλοίς ο Πετρόπουλος έλεγε μπούρδες που κατέβαζε το κεφάλι του, σχεδόν καμμία σχέση δεν είχε με όσους περιέγραφε. Αυτό βέβαια δεν μειώνει την αξία του παραπάνω καλού άρθρου.

      Διαγραφή
  7. Ζούμε στην εποχή της ΥΠΟΓΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. O Πετρόπουλος ένας υποτίθεται άθεος αριστερός, έκανε ερώτηση στην τότε υπουργό πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη , για ποιο λόγο το ελληνικό κράτος δεν αναλαμβάνει κάποια πρωτοβουλία για την διάσωση και συντήρηση των Βογομιλικών τάφων στη Βεύη της Φλώρινας. Οι παλαιότεροι αναγνώστες του Θεοδότου θα βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

    Σε συνέντευξή του στον "Ιό" ανέφερε χαρακτηριστικά:

    Οσο για τους τάφους των βογομίλων της Βεύης, τους είδα με τα μάτια μου και τους εδημοσίευσα και στην Αθήνα και στο Παρίσι. Εννοείται πως η Μελίνα Μερκούρη δεν απάντησε ποτέ ούτε στην επίσημη επιστολή μου, ούτε στα άρθρα μου. Ετσι, η ψευτοσοσιαλίστρια υπουργίνα "απόδειξε" πως οι σλάβοι δεν πατήσανε ποτέ το "ιερόν έδαφος" της Ελλάδας!»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "ΠΡΟΒΟΛΕΥΣ"

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Νο [ 00045 ] [ 2018.08.02 00:00 ]

    FF.C - ΠΑΡΑΜΥΘΙ - "ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝΑ ΜΙΚΡΟΣ ΜΟΥ `ΧΑΝ ΠΕΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑ ΕΙΧΕ ΑΣΧΗΜΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΡΩ ΗΔΗ - ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝΑ ΜΙΚΡΟΣ ΜΟΥ `ΧΑΝ ΔΙΔΑΞΕΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΡΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΛΕΝΕ ΑΛΛΙΩΣ ΜΑ ΕΓΩ ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ"

    http://proboleus.pa-sy-a.gr/2018/08/02/00-00/pa-sy-a_proboleus_2018-08-02_00-00.htm#plohgos_03

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε σύντροφοι είναι ότι προσπαθούμε να αναλύσουμε τα πράγματα και τις καταστάσεις με τα μάτια του 1930. Δεν πρέπει να βλέπουμε τις καταστάσεις αυτές με πολιτική αλλά ούτε καν ιδεολογική οπτική πλέον καθώς το νερό πλέον έχει μπει στο αυλάκι. Δυστυχώς έχει εναπομεινει μόνο ένας δρόμος για να εξουδετέρωσεις την κοινωνική τρελά που έχει επιβλειθει και θα έχει και δυσάρεστες αλλά και παράπλευρες απώλειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βρε παιδιά τα σχόλια λίγο πιο γρήγορα στα άρθρα εάν γίνεται (όπως δηλαδή παλιότερα) για μη μειώνεται η διαδραστικότητα.
    Με εκτίμηση αναγνώστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή