Μετάφραση-σχόλια: Ιωάννης Αυξεντίου
Alessandro Barbero |
Όταν οι, κατά κανόνα, ηλίθιοι δημοσιογράφοι και πολιτικοί, θέλουν να στηλιτεύσουν κάποιο συμβάν που το θεωρούν ''μη προοδευτικό'', σαν παπαγάλοι λένε την φράση: «Ούτε να είμαστε στον μεσαίωνα», «αυτές είναι μεσαιωνικές καταστάσεις» κλπ. Γενικότερα έχει επικρατήσει μέσα στην κοινωνία, μία εντελώς αρνητική άποψη για την Μεσαιωνική περίοδο, και αυτό φυσικά δεν είναι καθόλου τυχαίο. Η μεγαλύτερη δε παραπληροφόρηση και διαστροφή της ιστορικής πραγματικότητας γίνεται σε θέματα εργασιακών σχέσεων, όπου κυριαρχεί η άποψη ότι ο μέσος άνθρωπος στο μεσαίωνα ήταν χειρότερα από δούλος και εργαζόταν αδιάκοπα και προς όφελος τρίτων. Τέτοιου είδους παρανοήσεις αν και έχουν αποδειχθεί ψευδείς κατ΄επανάληψη συνεχίζουν να αναμασόνται καθότι συμφέρουν το καθεστώς της μοντερνικότητας και του οικονομισμού που ο καπιταλισμός/φιλελευθερισμός και ο μαρξισμός δεν είναι παρά οι δύο διαφορετικές του όψεις. Eπι αυτού του τελευταίου όμως θα επιστρέψουμε με ιδιαίτερο άρθρο.
Θέλοντας λοιπόν να διαφωτίσουμε το ζήτημα των στερεότυπων που αφορούν αυτήν την ιστορική περίοδο, δημοσιεύουμε μία συνέντευξη του Ιταλού καθηγητή μεσαιωνικής ιστορίας στο πανεπιστήμιο Amedeo Avogadro, Alessandro Barbero. Όπως επισημαίνει ο γνωστός ιστορικός, μετά από μακροχρόνιες και προσεκτικές έρευνες, κατέληξε ότι όλες εκείνες οι γραφικές εικόνες που σχετίζονται με τον Μεσαίωνα είναι ψεύτικες. Εικόνες που μας προτείνονται ήδη από τα πρώτα σχολικά χρόνια και καταλήγουν, αναπόφευκτα, να κρυσταλλωθούν στο μυαλό. Περνούν εμπρός από τα μάτια του καθένα και μας μεταφέρουν μία πραγματικότητα που περιβάλλεται από δεισιδαιμονία, αθλιότητα και βαρβαρότητα: Τρομοκρατημένα πλήθη που βρίσκουν καταφύγιο στις εκκλησίες εν αναμονή ενός φανταστικού έτους 1000 κομιστή καταστροφών, επιστήμονες αναγκασμένοι από τις εκκλησιαστικές αρχές να αρνηθούν να διδάσκουν ότι η γη είναι στρογγυλή, ευγενείς που πηγαίνουν με τις παρθένες του χωριού την πρώτη νύχτα του γάμου τους. Ο καθηγητής A. Barbero εξηγεί ότι "…εάν κάποιος ελέγξει όλες τις πηγές θα ανακαλύψει, με μεγάλη έκπληξη, ότι γι’ αυτά τα πράγματα τον Μεσαίωνα δεν μιλούσαν καθόλου, και όλα επινοήθηκαν πολύ μετά."
Ακολουθεί η συνέντευξη(μετάφραση από το σάιτ : www.zenit.org)
Ερώτηση: "Καθηγητά Barbero, η συλλογική φαντασία συνδέει τον Μεσαίωνα με μεγάλες δεισιδαιμονίες. Μεταξύ αυτών, η πιο γνωστή αφορά το τέλος του κόσμου που αναμενόταν με την είσοδο του έτους χίλια. Πρόκειται για μία πίστη πραγματικά διαδεδομένη εκείνες τις εποχές ή είναι ένας ψεύτικος μύθος;"
Tracratus de sphaera, 1230μχ |
Alessandro Barbero: "Πρέπει να ξεχωρίσουμε. Το γεγονός ότι κατά τον Μεσαίωνα, πριν και μετά το έτος χίλια εμφανίζονταν συχνά κήρυκες που ανήγγειλαν ότι πλησιάζει το τέλος του κόσμου, καθώς και ότι προκάλεσαν την δημιουργία τοπικών κινημάτων, είναι αλήθεια. Το τέλος του κόσμου και η Δευτέρα Παρουσία ήταν αληθινές ανησυχίες εκείνης της εποχής, ο καθένας γνώριζε ότι αργά ή γρήγορα εκείνη η ήμερα θα ερχόταν και τουλάχιστον λίγο ανησυχούσε. Τα χιλιαστικά κινήματα, που διακήρυτταν το επικείμενο τέλος του κόσμου, δεν ενθαρρύνθηκαν όμως ποτέ από τις επίσημες αρχές, μάλιστα συνήθως τα εμπόδιζαν και ποτέ δεν έλαβαν μεγάλη διάδοση. Είναι λοιπόν μία σύγχρονη επινόηση, του 17ου-18ου αιώνα, η περιγραφή μιας ολόκληρης κοινωνίας που με την έλευση του έτους χίλια έχει παραλύσει από το φόβο."
Eρωτηση: "Η επίμονη πεποίθηση ότι η γη ήταν επίπεδη, είναι το επιχείρημα που χρησιμοποιείται συχνά για να καταδειχθεί η πολιτιστική καθυστέρηση των ανθρώπων κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα. Έχετε αντικρούσει επίσης αυτή την θεωρία, έτσι δεν είναι; "
Alessandro Barbero: "Δεν είναι τόσο μία θεωρία όσο μία προκατάληψη, και δεν είμαι εγώ που την διαψεύδω, είναι τα γεγονότα. Αρκεί να παρατηρήσουμε οποιαδήποτε αναπαράσταση ενός Μεσαιωνικού αυτοκράτορα, όπως το περίφημο χάλκινο άγαλμα του έφιππου Καρλομάγνου, μία μινιατούρα που απεικονίζει τον Φρειδερίκο Βαρβαρόσα ή το ανάγλυφο ενός Βυζαντινού αυτοκράτορα, για να δούμε ότι όλοι κρατούν στο χέρι το σύμβολο της εξουσίας τους πάνω στον κόσμο: μία σφαίρα… Εξάλλου, η πιο γνωστή πραγματεία πάνω στο σχήμα της γης, που βρίσκονταν σε όλες τις βιβλιοθήκες, ονομαζόταν «Η σφαίρα». (Tractatus de sphaera)"
Ερώτηση: "Ερχόμαστε μετά σε μία από τις πιο επίμονες πεποιθήσεις που αφορούν τον Μεσαίωνα, εκείνη του «ius primae noctis»( το δικαίωμα της πρώτης νύχτας). Εκτιμάτε ότι το πολύ γνωστό «δικαίωμα του κυρίου» είναι μόνον ένα βίτσιο της σκανδαλιστικής λογοτεχνίας που στερείται ιστορικής απόδειξης;"
Codex Manesse, συλλογή γερμανικών ποιημάτων 1304μχ |
Alessandro Barbero: "Πάνω σε αυτό υπάρχει σήμερα μία ουσιαστική συναίνεση από μέρους των ιστορικών. Το ius primae noctis δεν υπήρξε ποτέ. Δεν υπήρξε ποτέ κανείς στον Μεσαίωνα που να μιλά γι’ αυτό σαν κάτι που πραγματικά υπήρχε, ούτε ακόμη και στην μεγάλη ποσότητα εγγράφων που έχουν βρεθεί και αφορούν τα παράπονα των χωρικών προς τους κυρίους τους, ακόμη ούτε και στην μυθιστοριογραφία που- όπως διδάσκει ο Boccaccio - αναφέρεται στο σεξ με εξαιρετική ανεμελιά και δεν αγνοεί βέβαια τις σχέσεις μεταξύ του σεξ και της εξουσίας. Για ένα έθιμο τέτοιου είδους αρχίζουν να μιλούν μόνον μεταξύ του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης, και είναι πάντα αποδιδόμενο στους ''άλλους'': συνήθως αποδίδεται στους ιθαγενείς στις αναφορές των θαλασσοπόρων και των «conquistadores»• και από ένα σημείο αρχίζουν να το επικαλούνται, όταν μιλούν για τις '' παλιές κακές ημέρες'', για το πώς ήταν βαριά, σε ένα μακρινό παρελθόν, η τυραννία των κυρίων -πάντα μέσα σε ένα πλαίσιο στο οποίο οι συγγραφείς, για να εκθειάσουν την ελευθερία του δήμου ή την δικαιοσύνη του βασιλιά, έχουν συμφέρον να ζωγραφίσουν τους ευγενείς με τα πιο σκούρα χρώματα."
Ερώτηση: "Πως εξηγείτε, λοιπόν, μία τέτοια διάδοση παρόμοιων ιδεών γύρω από τον μεσαίωνα;"
Alessandro Barbero: "Το γεγονός είναι ότι η ιδέα του Μεσαίωνα γεννήθηκε από την αρχή ακόμη με τον σκοπό να ορίσει, ακριβώς, μία αρνητική εποχή. Οι καλλιτέχνες και οι συγγραφείς της Αναγέννησης που εναντιωνόντουσαν στην νέα τέχνη (που οι ίδιοι την βάφτισαν ''Γοτθική'', δηλαδή βάρβαρη), οι προτεστάντες που είχαν συμφέρον να δυσφημίσουν μία εποχή στην οποία ο Πάπας είχε πραγματικά διευθύνει την ευρωπαϊκή κοινωνία, οι Διαφωτιστές που ήταν ενάντιοι στην απόλυτη μοναρχία και το φεουδαρχικό σύστημα, είχαν όλοι συμφέρον να ζωγραφίσουν το παρελθόν με τους πιο σκούρους τόνους, θέτοντας το σε αντίθεση με την δική τους εποχή της προόδου."
Ερώτηση: "Γιατί, κατά την γνώμη σας, δεν μπορεί ακόμη να επιτευχθεί εκείνη η διανοητική ωριμότητα ώστε να επιτέλους να κοιτάμε τον Μεσαίωνα χωρίς τις προκαταλήψεις της εποχής του διαφωτισμού, που τώρα πλέον έχει περάσει προ πολλού;"
Lumière du Moyen Age |
Alessandro Barbero: "Στον κόσμο αρέσει να φαντάζεται ότι υπήρξε μία βάρβαρη και σκοτεινή εποχή, και να διαβάζει ιστορικά ρομάντζα ή να βλέπει ταινίες που παρουσιάζουν τις υπερβολές εκείνης της εποχής. Μας αρέσει τόσο πολύ, που εκείνη την εποχή την ''μεταγλωττίσαμε'' με την επινόηση του fantasy , που δεν ισχυρίζεται ότι είναι μία αυθεντική παρουσίαση του Μεσαίωνα, αλλά είναι εμφανώς εμπνευσμένο από αυτόν. Γι’ αυτό πιστεύω ότι στο επίπεδο του λαϊκού γούστου δεν θα είναι εύκολο να διαλυθούν εκείνες οι προκαταλήψεις, που όμως συνυπάρχουν, παραδόξως, με μία μεγάλη γοητεία. "
Ερώτηση: "Ένα λογοτεχνικό ρεύμα τεράστιας επιτυχίας-παραθέτω, πρωτίστως, το βιβλίο «Ο Κώδικας Ντα Βίντσι»-προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από την Μεσαιωνική εποχή. Ταυτόχρονα, όμως, παρόμοιες εκδόσεις έδωσαν τροφή σε δυσφημιστικά κλισέ. Αυτό, κατά την γνώμη σας, πρέπει να αποδοθεί στις απλές εμπορικές ανάγκες των εκδόσεων ευρείας κατανάλωσης ή υπάρχει η βούληση να διατηρηθεί μία εσφαλμένη ιδέα για τον μεσαίωνα;"
Alessandro Barbero: "Απλές εμπορικές ανάγκες!"
Eρώτηση: "Μερικά αναγνώσματα που συμβουλεύετε ώστε να εκτιμηθούν οι λάμψεις φωτός που παρήχθησαν από εκείνη που αποκαλέστηκε ''σκοτεινή εποχή»;"
Alessandro Barbero: "Για παράδειγμα Régine Pernoud, Φώς του Μεσαίωνα"
Θερμα συγχαρητηρια για το αρθρο.Ειναι ΚΟΜΒΙΚΟΤΑΤΗΣ σημασιας η ιστορικη δικαιωση της μεσαιωνικης κοινωνιας για την Νικη της Δεξιας.Πρεπει να δωσουμε ιδιαιτερη προσοχη σε αυτο το θεμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μεχρι τοτε δεν εχει καταντησει η Ευρωπη πακισταν.
ΔιαγραφήΒασικά ο λόγος για τον οποίο ο Μεσαίωνας μαγαρίζεται είναι γιατί πάει ενάντια στο φιλελευθερισμό, και σε μια εποχή στην οποία τα δυτικά έθνη μισούν αχαρακτήριστα τον εαυτό τους δεν πρόκειται να αγαπήσουν τις απαρχές τους. Με τη στροφή προς την ελευθερία και την θεοποίησή της άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου και η οποιαδήποτε μειονότητα (πολιτική ή εθνική) παίρνει χρήμα ή θέσεις και άρα πολιτική δύναμη μπορεί να κάνει ότι θέλει και να επιβάλει τη δικιά της βλέψη στο παρελθόν και την Ιστορία. Όσο για τα υπολείμματα του διαφωτισμού, που λέει ο Ιταλός είναι πάρα πολλά, παίζουν κομβικό σημείο, και είναι η βάσει του κοινοβουλευτισμού: η δημοκρατία και τα διάφορα πιστεύω της όπως και περιεχόμενα των ιδεολογικών πιστεύω των πολιτικών κομμάτων. Κύρια γραμμή είναι αυτών των πιστεύω είναι ο ουμανισμός και ο ουτιλιτιριανισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΘΕΟΔΟΤΟΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΤΥΠΙΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΤΗΤΑ.ΠΡΕΠΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΧΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΛΕΥΚΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΕΥΚΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΟΙ ΕΥΘΕΩΣ ΕΤΣΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΥΣ ΤΗΣ Χ.Α.ΒΟΥΖΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΑΓΑΖΩΝ ΤΗΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΣΩΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΕΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΟΔΙΦΕΣ ΟΤΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΥΠΗΡΞΕ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΟΝΟΜΑΤΙ ΟΥΠΡΑΒΔΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσυ τωρα, η εισαι προβοκατορας, η βγαζεις απλως τα απωθημενα σου...
ΔιαγραφήΑυτο που προεχει, ειναι η συνεννοηση μεταξυ των Ευρωπαιων παραδοσιακων δεξιων, των υγιως σκεπτομενων εθνικιστων, οχι των σωβινιστων, διοτι ο εθνικισμος των "σλαβομακεδονων αδερφων μας" ειναι στην ουσια ενας σωβινισμος, χωρις καμια ιδεολογικη, πολιτικη και κοσμοθεωρητικη προεκταση! Δυστυχως οι εθνικισμοι των Βαλκανιων ειναι τριτοκοσμικου τυπου(και δεν εξαιρω τους Ελληνες, η εστω πολλους απο αυτους)! Αν θελουμε λοιπον να ανεβασουμε λιγο το επιπεδο μας, πρεπει να δοθει προτεραιοτητα στη συνεννοηση μας, με Ιταλους, Αγγλους, Γαλλους, Ισπανους, Γερμανους κλπ ομοιδεατες...
Παντως καποια στιγμη πρεπει να συνεννοηθουμε με τους Σλαβομακεδονες,ως Λευκοι Ευρωπαιοι,αυτο ειναι δεδομενο.
ΔιαγραφήΣΙΓΟΥΡΑ ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΥΓΙΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΣΩΒΙΝΙΣΜΟ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ(ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΛΛΑΧΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ """ΔΙΚΗ ΜΑΣ""" ΠΛΕΥΡΑ-ΒΛΕΠΕ ΜΠΟΥΖΟΥΚΟΚΕΦΑΛΟΙ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ ΚΑΙ CIΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΓΕΛΟΙΟΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΕΟΝ ΣΤΕΙΡΑ ΜΟΡΦΗ ΣΩΒΙΝΙΣΜΟΥ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙ ΕΞΑΛΕΙΦΘΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΦΥΛΗΣ ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΛΕΥΚΗ ΦΥΛΗ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΑΦΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΑΜΑ ΔΕΙΣ ΤΙΣ ΦΑΤΣΕΣ ΤΟΥΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΑΛΛΟΝ ΜΕ ΜΟΓΓΟΛΟΓΥΦΤΟΙ ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ-ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ)ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΕΓΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠ'ΑΥΤΟΥ,ΟΜΩΣ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΙ ΚΛΕΦΤΟΚΟΤΑΔΕΣ,ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ,ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΥΠΟΤΥΠΩΔΗΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ.ΤΩΡΑ ΠΕΡΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ:ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΠΟΤΕ,ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΓΙΑ ΑΣΤΕΙΟ,ΟΤΙ Ο ΡΟΥΜΑΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΚΟΡΝΗΛΙΟ ΚΟΝΤΡΕΑΝΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΛΕΨΕΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΧΟΣΕ ΑΝΤΟΝΙΟ.ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΩ ΕΧΟΝΤΑΣ ΩΣ ΔΕΔΟΜΕΝΟ(ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ)ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΚΙΣΤΑΝ ΚΑΙ ΜΠΑΓΚΛΑΝΤΕΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ ΟΥΤΕ ΒΓΑΖΩ ΑΠΩΘΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΑΥΤΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΡΙΝΕΙ ΕΞ ΙΔΙΩΝ ΤΑ ΑΛΛΟΤΡΙΑ.
ΔιαγραφήΣυνεννόηση μπορεί να υπάρξει με κάθε λαό και με κάθε εθνότητα, υπό την βασική προϋπόθεση η Ελλάδα να έχει μια αξιοπρεπή και σαφή οριοθετημένη στάση. Όταν οι πολιτικοί της Ελλάδας συμπεριφέρονται σαν τον Πάγκαλο κανείς δεν θα μας πάρει ποτέ στα σοβαρά. Θα ξέρουν πάντα πως η Ελλάδα ότι και να λέει, σε λίγο καιρό θα υποχωρήσει.
ΔιαγραφήΤώρα όσον αφορά τους Σλάβους των Σκοπίων όπως και τους Βούλγαρους για να είμαι ειλικρινής δεν έχω δει ποτέ κανένα θετικό δείγμα από τη πλευρά τους στα πλαίσια κάποιας συνεννόησης μεταξύ λευκών εθνικιστών. Τους ενδιαφέρει περισσότερο να αποδείξουν ότι είμαστε όλοι τουρκόσποροι παρά ότιδήποτε άλλο και πως η Ελλάδα κατέχει εδάφη της βουλγαρικής "αυτοκρατορίας" και άλλα τέτοια. Ε έτσι άκρη δεν βγάζουμε...
Είναι θεμελιώδους σημασίας να επιθυμούμε την συνεννόηση με τους εθνικιστές άλλων χωρών, ακόμα και μη-ευρωπαικών, αλλά θα πρέπει να υπάρχει και η επιθυμία από την άλλη πλευρά για να γίνει κάτι τέτοιο. Αλλιώς η όποια "χείρα φιλίας" γίνεται αντιληπτή ως αδυναμία.
@ΛΕΥΚΟΣ ΔΕΞΙΟΣ:Αληθεια ειναι οτι ο Ρουμανικος Εθνικισμος ιστορικα ειναι απο τους πλεον εντυπωσιακους και βεβαιως ετη φωτος μπροστα απο τον Ελλαδικο.
Διαγραφή@ΘΕΟΔΟΤΟΣ:ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΟΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΙ ΓΥΦΤΟΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΤΟΥΣ ΜΠΑΓΛΑΜΑΔΕΣ ΤΟΥΣ ΑΜΑΝΕΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙΑ.
ΔιαγραφήΩραία ας δεχθούμε πως ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού ειναι πολιτισμικά τουρκοποιημένο. Ας δεχθούμε επίσης ότι ένα ποσοστό (μικρο βέβαια) Ελλήνων έχει έντονη επιρροή στο DNA του απο Ασία.
ΔιαγραφήΑυτό είναι ένα θέμα, αλλά δεν ειναι δυνατόν να υποστηρίζει κάποιος στα σοβαρά (όπως κάνουν οι Σλάβοι των Σκοπίων) ότι οι Έλληνες ειναι απόγονοι αφρικανών...
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΟΤΙ ΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΙ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ(ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ)ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ.ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Ο ΡΟΥΜΑΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΣΙΣΤΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΧΗΓΟ ΚΟΡΝΗΛΙΟ ΚΟΝΤΡΕΑΝΟΥ(ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΗΝ ΠΛΕΟΝ ΕΥΓΕΝΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ)ΤΗΝ ΛΕΓΕΩΝΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΙΔΗΡΑ ΦΡΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΛΕΨΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΥΣ ΛΕΥΚΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥΣ.ΠΑΡΕΜΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΒΙΒΛΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ EUROBOOKS.Υ.Γ.:ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΟΥ ΚΟΝΤΡΕΑΝΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ:ΖΩΗ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙΜΗΜΑ,ΟΧΙ,ΤΙΜΗ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙΜΗΜΑ.
Διαγραφήαπάντηση στο ‘Λευκό δεξιό‘
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη ιστορία που έχω διαβάσει οι Σλάβοι ήρθαν στα Βαλκάνια το 7 μ.χ. αιώνα περίπου!! Που κολλάει τώρα ότι ο Ιουστινιανός που έζησε 300 χρόνια πριν μας έγινε και ‘Σλαβομακεδόνας‘ !!!!!!!!!!
Ειχαν ερθει Σλαβοι ως εργατες(αρχικα) στις περιφημες σκλαβηνιες ηδη απο τον πεμπτο αιωνα,οι Βενδες και οι Αντες ανοργανωτα.Τον εβδομο αιωνα ηρθαν οργανωμενοι στρατιωτικα οι Σερβοκροατες και οι Σλοβενοι.Αναλογες αναφορες για τον Ιουστινιανο(ως Ουπραβδα)υπαρχουν σε πολλα ιστορικα κειμενα τα οποια αυτη την στιγμη δυστυχως δεν θυμαμαι αλλα νομιζω οτι στο θεμα εχει αναφερθει και ο Θεοδοτος οποτε θα μπορουσε να υπαρξει απο εκει καποια περαιτερω διευκρινιση.
ΔιαγραφήΔΙΟΡΘΩΣΗ: Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΕΖΗΣΕ ΤΟΝ ΕΚΤΟ ΑΙΩΝΑ Μ.Χ. ΔΗΛΑΔΗ 100 ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ 300 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ...ΜΗΝ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ.ΤΩΡΑ ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΑΣ Η ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ.
ΔιαγραφήΟ Ιουστιιανός δηλαδή ο Πέτρος Σαββάτιος, θρακικής καταγωγής, γεννήθηκε στο Ταυρέσιο και ήταν ανιψιός του στρατηγού (και αργότερα αυτοκράτορα) Ιουστίνου Α΄. Με την άνοδο του θείου του στην εξουσία το 518 ονομάστηκε πατρίκιος. Υπήρξε ο σημαντικότερος σύμβουλος και ουσιαστικός αντιβασιλέας του θείου του, και το 527, λίγο πριν τον θάνατο του τελευταίου, ονομάστηκε συναυτοκράτορας, παίρνοντας το όνομα Ιουστινιανός.Πολέμησε τους Αβαρο σλαύους και Ούνους της εποχής εκείνης.Τώρα πως οι σλαύοι τον έκαναν ‘δικό τους‘ .........μάλλον οι σλαύοι δεν έχουν ιστορία και ψάχνουν ‘ιστορία‘.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι μια που μιλάμε για σωβινισμούς για δείτε την συμβαίνει στην Ουκρανία. Όντως ο Γιανούκοβιτς ήταν ένας διεφθαρμένος πολιτικός μια κακή επιλογή του Πούτιν σε αντικατάσταση της φυλοδυτικής Τιμοσένκο. Τι γίνεται όμως τώρα, οι ψευτοεθνικοσοσιαλιστές του Πράβι Σέκτορ , ναι αυτοί που έχουν ισραηλιτές εκπαιδευτές, δήλωσαν ότι όποιος δεν μιλάει ουκρανικά από εδώ και εμπρός θα θεωρείται εχθρός. Φυσικά οι Ρώσοι αντέδρασαν ,ο Πούτιν παρόλα τα ελατωματα του δεν είναι ούτε Σημίτης ούτε Τζέφρυ Παπανδρέου., και θα προστατέψουν τους ρωσικούς πληθυσμούς εκεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου θέλω να καταλήξω εκεί οδηγεί ο σωβινισμός: κάποιους που δηλώνουν δεξιοί και εθνικοσοσιαλιστές να συμμαχούν με περιούσιους φιλελεύθερους ακόμα και αντιφά και να ζητούν τη βοήθεια των ευρωατλαντιστών ενάντια σε ένα σλαβικό αδελφό έθνος. Μάλιστα ο ηγέτης του Πράβι Σέκτορ ζήτησε την βοήθεια του ουαχαμπίτη τσετσένου χασάπη Ντόκου Ουμάρου ! Μάλλον εμείς οι Ευρωπαίοι δεν πήραμε το μάθημα των δύο παγκοσμίων πολέμων.
Και με όλη την καλή πρόθεση και σεβασμό στους εγχώριους και ξένους συντρόφους ας μην μένουμε στα σύμβολα και στην ρητορική ας κοιτάμε την ουσία των πραγμάτων. Και η ουσία είναι όπως λέει ο λαός "δείξε μου τους φίλους σου να σου πω ποιος είσαι στην περίπτωση του Πράβι Σέκτορ είναι τα φιλοδυτικά τσιράκια του Σόρους.
Αυτά τα ολίγα και ζητώ συγγνώμη από τον Θεόδοτο για την κατάχρηση του χώρου!
Πάντως άμα το ψάξετε θα βρείτε ότι οι υπερεθνικιστές εκεί έβαλαν κυβερνήτη στην Κριμέα και την Οδησσό νομίζω, δύο Ιουδαίους μεγαλοεπιχειρηματίες, ενώ ο πρέσβης του Ισραήλ που επισκεύτηκε την "απελευθερωτική" κυβέρνηση διαβεβαίωσε τους Ιουδαίους της Δυτικής Ουκρανίας ότι δεν κινδυνεύουν και ότι η κυβέρνηση θα καταπολεμήσει τον αντισημιτισμό. Δεν είναι απλά η υποστήριξη του Ντόκου Ουμάροβ ούτε και το κάλεσμά του είναι ότι και ως υπερεθνικιστές συμμαχούν με αυτούς που, υποτίθεται, πρέπει να εχθρεύονται. Νομίζω ότι αυτό το γεγονός δείχνει περαιτέρω στόματα στο συνέβη σε αυτή τη χώρα.
ΔιαγραφήΥ.Γ. Κλασσικά τα Μ.Μ.Ε. τηρούν αντί-Ρωσσική στάση.
Υ.Γ. 2:Ο Γιανουκόβιτς πιθανόν ήταν απλά ένας διεφθαρμένος πολιτικός που δεν τον έβαλαν οι Ρώσσοι, ο λόγος που το λέω αυτό είναι ότι για κάποιο διεστραμμένο λόγο δεν σταμάτησε τις διαδηλώσεις έστω στο Κίεβο. Άμα ήταν άλλη χώρα θα είχε κατέβει ο στρατός, πέραν τούτου συνεχώς κωλυσιεργούσε όλες τις διαδικασίες, μάλλον σίγουρα ήταν με τον εαυτό του αλλιώς δεν θα είχαν φτάσει μέχρι εδώ τα πράματα.