Γράφει ο Ιωάννης Αυξεντίου
Σε αυτό το άρθρο
δεν θα εξετάσουμε εάν το πολυτονικό σύστημα γραφής προσφέρει ή όχι, κάτι το
ουσιαστικό στην ορθή κατανόηση του γραπτού λόγου, ούτε θα ερευνήσουμε πότε
τοποθετήθηκαν τόνοι πάνω στις λέξεις για
πρώτη φορά, και όλη τη σχετική
θεματολογία. Ο σκοπός μας είναι εντελώς διαφορετικός: θέλουμε να διερευνήσουμε
τα ενδόμυχα, και συχνά ασυνείδητα κίνητρα, που ώθησαν όσους επιδίωξαν την
κατάργηση των διαφορετικών τόνων. Έτσι λοιπόν, θα ξεκινήσουμε από τους τόνους για να καταλήξουμε, στους… εσωτερικούς
Κόσμους.
Οι δικαιολογίες που
χρησιμοποίησαν όσοι υποστήριξαν την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος
γραφής, είναι γνωστές: ήταν περιττό(δεν προσέδιδε κάτι το ουσιαστικό στην
ανάγνωση), δαπανηρό, και κόπος άνευ ουσίας για τους μαθητές. Από την άλλη
πλευρά, και οι αναλύσεις που έκαναν οι υποστηρικτές του πολυτονικού συστήματος,
όσον αφορά τους λόγους που οδήγησαν την εξουσία να το καταργήσει
, είναι και αυτές γνωστές : ήθελαν να κτυπήσουν την παράδοση, την πνευματική συνέχεια,
προτίμησαν την ευκολία κλπ. Κατά την
γνώμη μας αυτές οι αναλύσεις, έχουν μία αλήθεια, αλλά αυτή αποτελεί το επιφαινόμενο
και όχι τον πυρήνα από τον οποίο αναδύθηκε η θέληση για την κατάργηση του
πολυτονικού συστήματος.
Πρώτα από όλα
πρέπει να επισημανθεί, ότι πάντα στην ιστορία η επιθυμία για απλούστευση, κατάργηση
του ''περιττού'', το μίσος για τον διάκοσμο, η τάση προς την απλότητα, τον μινιμαλισμό, προέρχονταν από τις δυνάμεις που
τίθενται στην ''αριστερή πλευρά'', μιλώντας
με όρους της μεταφυσικής του χώρου. Για παράδειγμα, ο Ηans Sedlmayr παρατηρεί την επίδραση του Πουριτανικού
Προτεσταντισμού στην τέχνη:
«Ένα από τα πρωταρχικά φαινόμενα εκείνων των
κινημάτων που προετοίμασαν την μοντέρνα τέχνη και που αποτελούν για να το πούμε
έτσι, το έναυσμά της, είναι η επιδίωξη της τέχνης και όλων των τεχνών να είναι
εντελώς "καθαρές". Με τον όρο "καθαρή
τέχνη" εννοούμε κάθε τέχνη από την οποία
απουσιάζουν όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις υπόλοιπες τέχνες. Δηλαδή στη ζωγραφική να μην
υπάρχει το πλαστικό και το αρχιτεκτονικό στοιχείο, στην αρχιτεκτονική να μην
υπάρχει το ζωγραφικό και πλαστικό στοιχείο, στην γλυπτική να μην υπάρχει το
ζωγραφικό και αρχιτεκτονικό στοιχείο. Όμως αυτό το είδος καθαρότητας είναι
ουσιαστικώς ξένο στην τέχνη.(…) Μία από τις πηγές αυτής της επιδίωξης για «καθαρότητα» θα
έπρεπε να αναζητηθεί στον πουριτανικό Καλβινισμό».
Καθαρότητα υπό ποία έννοια; Όχι φυσικά με την έννοια της
αγνότητας, αλλά με την γνωστική έννοια της εξάλειψης κάθε στοιχείου που υπενθυμίζει
το Βάθος, το Μεγαλείο και το Μυστήριο της Δημιουργίας. Για παράδειγμα, στην αρχιτεκτονική,
μία κολόνα διακοσμημένη με φύλλα και κρινοειδείς έλικες, μας ταξιδεύει ακριβώς μέσα σε αυτό το
Μεγαλείο και τη Δόξα της δημιουργίας. Αντίθετα,
μία κολώνα ''στεγνή'', χωρίς κανένα διάκοσμο και πλαστικότητα, αποτελεί απλά
ένα ''ορθολογικό'' στοιχείο στήριξης μίας δομής και τίποτα άλλο. Πράγματι, ο διάκοσμος συνιστά ένα ανορθολογικό, ένα ''παράλογο''
στοιχείο, μιας και δεν έχει ουσιαστική πρακτική
χρησιμότητα. Γνωρίζουμε όμως ότι η ''ανορθολογικότητα'' είναι άμεσα συνδεμένη
με το Δέος, το Βάθος, το Μυστήριο, το
Μεγαλείο. Εδώ, να υπενθυμίσουμε την ετυμολογία της λέξης "διάκοσμος": δια
+ κόσμος· η λέξη "κόσμος", στην
αρχαιότητα είχε τις έννοιες της Τάξης (η Τάξη του σύμπαντος των Πυθαγόρειων),
της Ευπρέπειας και του Στολισμού.
Και τώρα, να μεταφερθούμε
από την αρχιτεκτονική ή τη γλυπτική,στις λέξεις: ἦτο ἑπόμενον, και: ήτο επόμενον.
Ποια είναι διαφορά που δημιουργείται στην
εσωτερική αντίληψη της εικόνας αυτών των
λέξεων; Στην πρώτη περίπτωση μας δίνεται η εντύπωση μιας ''ολοκληρωμένης ζώσας υπόστασης'', είναι
το ανάλογο της κολώνας διακοσμημένης με φύλλα και κρινοειδείς έλικες. Στην δεύτερη περίπτωση,
αντιλαμβανόμαστε μία απλή ορθολογική αλληλουχία γραμμάτων που μεταδίδουν μία πληροφορία,
ένα νόημα. Έτσι λοιπόν, ο ''εξ αριστερών'' προερχόμενος άνθρωπος , όταν βλέπει
τις λέξεις: ἦτο ἑπόμενον, διερωτάται:
Α)«Ποια είναι η
ορθολογική χρησιμότητα αυτών των τόνων»; Και δίνει την απάντηση: «καμία» . Έτσι
καταλήγει: «διαπιστώνω έναν παραλογισμό, και κατά συνέπεια (διαισθάνεται ασυνείδητα), έχουμε Υπαρξιακό Βάθος και Μυστήριο.
Εγώ όμως αυτά τα αρνούμαι.»
Β) «Προς τι τόσος
κόπος για την εκμάθηση αυτών των σημείων»; Εδώ εμφανίζεται ο Μηδενισμός του ''εξ αριστερών'' ανθρώπου: «ο διάκοσμος απαιτεί έναν μόχθο,
που είναι ανώφελος σε ένα κόσμο χωρίς έννοια και ουσία.»
Οι τάσεις
απλοποίησης, ισοπεδωτισμού, η απέχθεια του στολισμού, η θέληση
για το πρακτικά ορθολογικό, η συντόμευση της διαδικασίας, το ανούσιο του
μόχθου, η απόρριψη του υπαρξιακού βάθους, είναι στοιχεία της αριστερής
νοοτροπίας, στοιχεία της
γνωστικής εξέγερσης.
Υπουργός σε επίσημη συνάντηση-Radical Chic |
ΥΣ. Μία ανάλογη
ερμηνεία, φυσικά με τις κατάλληλες προσαρμογές, μπορεί να δοθεί και για την
τάση της αριστεράς να προτιμά
την προχειρότητα στην ενδυμασία. Στα
στοιχεία που αναλύσαμε στο άρθρο,
προστίθεται και η απέχθεια
της αριστεράς για την ''ιεραρχική τάξη'' και επομένως, η αποστροφή για τα σύμβολα που, κατά κάποιο τρόπο, την
υπενθυμίζουν (πχ. επίσημη
ενδυμασία, γραβάτα κλπ). Η προτίμηση λοιπόν της αριστεράς για την
πρόχειρη ενδυμασία δεν οφείλεται στην εναντίωσή της προς τον αστικό κόσμο, και
την θέληση της να προσλαμβάνει προλεταριακή εμφάνιση, διότι ο ''απλός'', ο φτωχός κόσμος, ουδέποτε αρνήθηκε
την φροντισμένη ενδυμασία, ιδιαίτερα όταν παρευρίσκεται σε επίσημες εκδηλώσεις,
σε εορτές, σε θρησκευτικούς χώρους, και
γενικότερα, στον βαθμό που μπορεί, πάντα φρόντιζε την ενδυμασία του.
Γράφει ο Βαρώνος Μυνχάουζεν:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα από όλα συγχαρητήρια στον Ιωάννη Αυξεντίου για το εκπληκτικό του άρθρο. Πάλι γίνεται, με καλαίσθητο τρόπο, η ίδια παρατήρηση σε ένα θέμα το οποίο βασανίζει το παραδοσιακό άνθρωπο της μοντέρνας εποχής: την αριστερή πολιτισμική κυριαρχία. Γιατί δεν είναι τίποτα η γυμνή κολώνα ή το λανθασμένα φορεμένο πουκάμισο, ούτε καν το χέρι στη τσέπη του μάγκα, ακόμα και η ένδοια στη γραφή δεν είναι το πηγαίο πρόβλημα αλλά μία ακόμα από τις "προσφορές" του. Όλα όσα βλέπει ή ακούει κανείς γύρω από αυτό το θέμα είναι το αποτέλεσμα η αλλαγή του ψυχισμού των ανθρώπων στο κόσμο. Δεν είναι ατιμέλητη γιατί είναι φτωχή ή ανήμποροι, ούτε γιατί το θεωρούν τιμή τους να έχουν τέτοια εμφάνιση, αλλά γιατί ο ψυχισμός τους τη δημιουργεί. Μέσα στη θολοκουλτούρα της εποχής φυσικό ήταν να χτυπηθεί και ο τρόπος γραφής, και η παρουσίαση των βιβλίων ακόμα και οι ταμπέλες διαφημίσεων ή τα εξώφυλλα των βιβλίων. Η καλλιγραφία φεύγει γιατί δεν υπάρχει λόγος το γραπτό κείμενο να είναι ωραίο, και όπως αυτή το ίδιο και οι μορφές οι πιο καλαίσθητες της γραφής. Αν και είμαι άνθρωπος που θα θεωρούσε πως με το πολυτονικό θα μπορούσε να διασωθεί η ελληνική προφορά των λέξεων, σαν ανάσυρση από τη λήθη, μπορώ να πω πως συμφωνώ στη καλαισθησία. Το κείμενο που πολλούς πια ενοχλεί στο μάτι, γραμμένο με πολυτονικό έχει μία αίσθηση πληρότητας και δίνει από μόνο του ένα κάποιο βάθος στο κείμενο. Για αυτό το λόγο όποτε αγοράζω πλέον βιβλία στα ελληνικά προτιμώ τις εκδόσεις που ακόμα τυπώνουν σε πολυτονικό (που όμως δε γράφουν στο έκτρωμα της καθαρεύουσας, που ίσως δημιούργησε και την έχθρα στο πολυτονικό γιατί μπερδεύεται ο κόσμος και έκανε τις κυβερνήσεις να αναλώνονται σε ένα ανούσιο θέμα και όχι να προστατέψουν την πληρότητα της γλώσσας μας). Άμα κάποιος θέλει θα αναφέρω μερικές, βιβλία των οποίων κατέχω, και οπωσδήποτε είναι εν λειτουργία.
Ἡ καθαρεύουσα, κύριε, δὲν εἶναι ἔκτρωμα ἀλλὰ τὸ ἀποτελεσματικώτερον μέσον ἐκφράσεως τῶν λεπτοτάτων διανοημάτων τοῦ ἀνθρωπίνου νόος.
ΔιαγραφήΓράφει ο Βαρώνος Μυνχάουζεν:
ΔιαγραφήΜε όλο το σεβασμό κ. Ανώνυμε πρέπει να υπάρχει μία κάποια παρεξήγηση.
Αυτό με το οποίο γράφεται είναι μία παλαιά έκδοση της δημοτικής όντως ανώτερη εκφραστικά πολλών γλωσσών.
Καθαρεύουσα αναφέρω τη γλώσσα που με την οποία προσπάθησαν να καθαρίσουν τα ελληνικά από ξένες επιρροές, αν και συντέλεσε η κακή εκμάθηση, το αποτέλεσμα είναι τώρα τα Ελληνικά του 50' να θεωρονται αδιάβαστα μιας και τα πετάνε στο έκτρωμα (υπήρχαν λέξεις αρχαίες που μεταφράζοταν στα νέα μεταξύ άλλων, δηλαδή ξένη γλώσσα τα αρχαία) αυτό.
Άμα εννοείται καθαρεύουσα τα ελληνικά με πολυτονικό και δοτική πριν αυτή καταργηθεί τη γλώσσα που μιλάγαμε μέχρι 70' άμα δε κάνω λάθος τότε άλλη καθαρεύουσα εννοούμε.
"το παραδοσιακό, της μοντέρνας εποχής: την ..., ένδοια, Δεν είναι ατιμέλητη γιατί είναι φτωχή ή ανήμποροι". Αγαπητέ, αν η καθαρεύουσα είναι "έκτρωμα", πώς εσείς ο ίδιος θα χαρακτηρίζατε την ορθογραφία (και όχι μόνον του κειμένου σας). Είμαι γενικώς, επιεικής άνθρωπος, εσείς όμως με όλο τον σεβασμό, προκαλείτε.
Διαγραφήσε λιγο θα καταργηθουν και οι τονοι. και θα ξεχασουμε πως να τονιζουμε σωστα τις λεξεις. ας γραφουμε κεφαλαια τοτε. οπως οι αρχαιοι. μηπως ξαναγυρισουμε εκει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολιτισμοί όπως η Κίνα και η Ιαπωνία εκφράζουν κυριολεκτικά τον "εσώτερο" κόσμο τους μέσω της γραφής κύριε Θεόδοτε.Αυτοί δεν "κουράστηκαν".
ΑπάντησηΔιαγραφή" Ο μοντερνισμός είναι ένας λάκκος μέσα στον οποίο η ομορφιά πρέπει να εξαλειφθεί. Η τραγωδία δεν πρέπει να υπάρχει. Η τέχνη είναι ένα είδος αυτοσαρκαστικού αστείου. Η κριτική σκέψη είναι αληθινό έγκλημα και δεν επιτρέπεται. Οι νεωτεριστές είναι ανίκανοι να δουν ότι το να σου αρέσει κάτι σημαίνει ότι το κρίνεις και ότι κάτι άλλο μπορεί να μην σου αρέσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι γκαλερί τέχνης δεν θα ανακαλύψουν ποτέ ξανά ιδιοφυΐες όπως ο Ντα Βίντσι ή ο Μπρέκερ εφόσον εκθέτουν πέστροφες καρφωμένες σε τοίχους και τηλεοράσεις που παίζουν στατικά. Θα συνεχίσουν να υπάρχουν μέσα σε ένα κενό πνευματικού μηδενισμού, από το οποίο δεν υπάρχει διαφυγή.
Μια φιλελεύθερη ενοχή, ενα νεανικό μίσος και άφθονη εμμονή με τα ανθρώπινα ελαττώματα και τις διαστροφές. Τίποτα που να δίνει την αίσθηση της ομορφιάς του θετικού. Όλα χρησιμεύουν για να μας υπενθυμίζουν ότι το μεγαλείο είναι μία ψευδαίσθηση, ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι μηδενιστικά περιοριστικές και ότι δεν αξίζουμε την σωτηρία."
Η Βαϊμάρη δεν έχει δώσει μόνο τον Αδόλφο που μας ''απελευθέρωσε'' από την υλική μας υπόσταση, γέννησε και το πανάθλιο Μπάουχάουζ (τι ελεεινή λέξη, σαν να γαυγίζει μαντρόσκυλο), την ιδεολογία του τίποτα στη διακόσμηση και τη δόμηση. Τα άθλια δημόσια κτήρια πχ, είναι μπαουχάουζ. Ειδικά τα νέα σχολεία που είναι σαν τσιμεντένια κενοτάφια. Πως να μην μισήσουν τα παιδιά την εκπαίδευση. Στο παλιό μου σχολείο, όπως παρατηρώ και σε άλλα, κόψαν μέχρι και τα δέντρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη βιβλιοθήκη του Νιάρχου που θέλουν να κάνουν στο Φάληρο, την εχετε δει; Μια σκέτη βιτρίνα απ' έξω, σα θερμοκήπιο, ένα υπόστεγο από πάνω και μέσα σαν αποθήκη λοτζίστικς για παλέτες. Μοναδικής έμπνευσης σχέδιο λένε οι τηλε-ειδικοί, είναι λέει και οικολογικό (πόσα κιλοβατ να θέλεις άραγε για να ψήξεις ένα φαραωνικό γυαλόκουτο κάτω από τον αττικό ήλιο; Σου φτάνει η Μεγαλόπολη;). Αντίθετα, σύμφωνα με ντοκυμαντέρ της ΕΡΤ για το Ζάππειο, ο αφηγητής παρατηρει: "Η αρχιτεκτονική του κτηρίου φανερώνει τον μεγαλοϊδεατισμό του εμπνευστή του". Δηλαδή νεοκλασσικό ίσον φασισμός. Φαραωνική θερμοβιτρίνα για τυρόπιτες, πεϊνιρλί κλπ. ίσον και γαμώ.
Πάντα απορούσα γιατί το ελληνικό κράτος απορίπτει τα νεοκλασσικά κτήρια και χτίζει φουτουριστικά εκτρώματα από γυαλί και μέταλο (Άρειος πάγος, μουσείο Ακροπόλεως που... ταιριάζει και με το θέμα) και γιατί έχουν τέτοιο μίσος για την αισθητική. Ο άρθρο σου με καλύπτει.
Συμφωνώ και εγώ σε γενικές γραμμές με μία παρατήρηση: Ένα γυάλινο κτήριο σύγχονης τεχνολογίας μπορεί να αντανακλά το μεγαλύτερο μέρος της ηλιακής ακτινοβολίας το καλοκαίρι, ενώ να επιτρέπει να περάσει τους χειμερινούς μήνες. Η Αρχιτεκτονική έχει κάνει τεράστια βήματα προς το μέλλον, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ένα κτήριο νεοκλασσικού ρυθμού δεν μπορεί να έχει κατασκευασθεί με αντίστοιχα υψηλή τεχνολογία.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Θεόδοτε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιος / κάποια ή κάποιοι αναγνώστες σου έχουν εκφράσει επανειλημμένως τη δυσφορία τους για την παρουσία μου στα σχόλια του ιστολογίου σου. Τους ενοχλεί, λένε, η... αισθητική μου.
Ξέρεις κάτι Θεόδοτε; Γνωρίζω πολλούς Δεξιούς, Ακροδεξιούς, κτλ που διάβαζαν «Ελευθεροτυπία» τις δεκαετίες του '80 - '90, διότι το θεωρούσαν πολύ... chic.
Ε, λοιπόν, τους αφιερώνω την ακόλουθη ανάρτησή μου (εδώ).
Να σε ρωτήσω κάτι Θεόδοτε; Η... «αντιαισθητική» μου, είναι ανεπιτήδευτη ή επιτηδευμένη; Πώς το κόβεις;
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Αυτά περί αισθητικής είναι πολυτέλειες...Εδώ φθάσαμε να δούμε το ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία......
Διαγραφήπ.χ. η.... " αριστερη τεχνη" του Oscar Niemeyer...
ΑπάντησηΔιαγραφήἩ κατάργησις τῆς καθαρευούσης καὶ ἀκολούθως τοῦ πολυτονικοῦ συστήματος ἦτο ἐθνικὴ καταστροφὴ χειρωτέρα τῆς Μικρασιατικῆς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέρουσα εξήγηση. Με την απολοποίηση, έγινε ευκολότερη η μετάβαση στα Αγγλικά, τη γλώσσα της παγκοσμιοποίησης. Και τα Αγγλικά είναι επίσης μια γλώσσα απλή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή όμως ο λόγος είναι για την Αριστερά, κάπου διάβασα ότι οι προτάσεις του Κων/νου Καραμανλή αρχικά ήταν να πάμε σε λατινικό αλφάβητο. Δεν ξέρω αν ευσταθεί ή αν είναι φήμη και παρακαλώ διορθώστε με.
Τα Αγγλικά ΔΕΝ είναι μία "γλώσσα απλή". Απλώς σε αρκετά σημεία είναι απλούστερη από πολλές άλλες γλώσσες και σίγουρα την Ελληνική.
ΔιαγραφήΟ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΤΟ 74 ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΑΠ ΤΟΝ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΝ ΤΣΑΤΣΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ ΑΠ ΤΟ ΛΑΤΙΝΙΚΟ..ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ "ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ" ΨΕΥΤΟΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΑΓΥΡΤΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΤΩΝ ΜΑΣΟΝΩΝ ΠΟΥ ΥΦΑΡΠΑΖΑΝ ΤΗ ΨΗΦΟ ΤΩΝ ΕΥΚΟΛΟΠΙΣΤΩΝ ΠΑΤΡΙΩΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΗ ΨΗΦΟ ΤΩΝ ΝΕΟΠΛΟΥΤΩΝ ΒΕΝΙΖΕΛΙΚΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ ΤΗΣ... ΟΠΗΣ .....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην συγκεκριμένη πληροφορία σας την έδωσε, προσωπικά, ο Τσάτσος, ή αναπαράγετε φήμες;
Διαγραφή(Ξέρετε, απ΄αυτές που γυρίζουν από στόμα σε στόμα)
Ο ρολος του καραμανλη ητανε πολυ υποπος.Εκτισε σπιτια-κουτια σε πολυκατοικιες με αντιπαροχη διοτι ουτε χρημα υπηρχε και αστικοποιησε την αγροτια που μετετρεψε σε δουλους-εργατες για να μπορεσει να ελεγχθει στο μελον η αγροτικη μαζα που ητανε αποκεντρωμενη και αυταρκης αρα εκτος κεντρικου ελεγχου.Και ταυτοχρονα στο σχεδιο ητανε η αρπαγη της γης που θα μετατρεπονταν σε καθετη παραγωγη με τον απομενοντα στην επαρχια αγροτη,εργατη-ενοικιαστη πλεον της ιδια της γης του.Ηδη αυτο εχει προχωρησει μεσω δανειων τραπεζων που φροντιζουν και να χορηγουν τα υλικα και η παραγωγη να ειναι κατευθυνομενη και προαγορασμενη και η γη του ενοικασμενη για 100 χρονια και ο ιδιος ουσιαστικα εργατης γης
ΔιαγραφήΓια να είμαι ειλικρινής και εμένα μου ακούγεται κάπως υπερβολική αυτή η πληροφορία. Υπάρχει μια τάση στην Ελλάδα να υπερβάλλουμε. Δεν αμφιβάλλω οτι η κατάργηση του πολυτονικού ήταν δρομολογημένη, αλλά αυτά περί λατινικού αλφαβήτου και φωνητικής γραφής ακούγονται κάπως περίεργα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως ήταν λάθος από πλευράς μου που δημοσιεύθηκε το σχόλιο αυτό. Εάν υπάρχουν τέτοιες πληροφορίες καλό θα είναι να δούμε και την αντίστοιχη πηγή.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ - Πολιτικές ειδήσεις - Το ...
Διαγραφήwww.tovima.gr/politics/article/?aid=112955
25 Ιουλ 1999 - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ Ο θεμελιωτής ΣΤΑΥΡΟΣ Π. ΨΥΧΑΡΗΣ ... με το λατινικό, να εξετασθεί ακόμη και το θέμα της φωνητικής γραφής.
Ινφογνώμων Πολιτικά: Πώς απέτρεψαν, ο Κ.Τσάτσος και ο Ε ...
Διαγραφήinfognomonpolitics.blogspot.com/2014/10/blog-post_60.html
6 Οκτ 2014 - Πώς απέτρεψαν, ο Κ.Τσάτσος και ο Ε.Παπανούτσος, την καθιέρωση του λατινικού αλφάβητου και της φωνητικής γραφής από τον Κ.Καραμανλή.
Ο Τσάτσος τοποτηρητής μέχρι ν΄ αποφασίσει ο Κ. Καραμανλής
ΑπάντησηΔιαγραφήfractalart.gr/proedros-dimokratias-2/
... δεύτερη κορυφαία υπηρεσία του προς τον Κ. Καραμανλή μετά τη σύνταξη του ... του Κ. Καραμανλή για τη φωνητική γραφή και να συνδυαστεί το λατινικό με το ...
Θαυμάσια, ευχαριστούμε....
ΔιαγραφήΚάποια πράγματα είναι τόσο ακραία που ξεπερνούν και τη φαντασία ακόμα....
ρίξτε και μια ματιά σε ένα παλαιότερο άρθρο μας για τον 'εθνάρχη' http://theodotus.blogspot.gr/2012/08/blog-post_10.html#more
ΔιαγραφήΟ Καραμανλής, ήθελε να ''δυτικοποιήσει''' την Ελλάδα, για αυτό η προτίμηση του για το λατινικό αλφάβητο. Θυμάστε ποιος άλλος έκανε κάτι παρόμοιο με το αλφάβητο; Ο ντονμέ Κεμάλ Ατατούρκ που άλλαξε το αραβικό αλφάβητο με το λατινικό. Ίδια κέντρα αποφάσεων...
Διαγραφήhttp://www.iefimerida.gr/news/189103/giati-o-varoyfakis-grafei-gianis-me-ena-n-aisthitiko-provlima-kai-i-kontra-me-ti-daskala και ο νοών νοείτω....
ΔιαγραφήΚαι για τον "εθνάρχη" ΔΕΝ είναι απολύτως σίγουρο ότι ήταν ...φανατικός Χριστιανός. Είναι αρκετά διαδεδομένες οι φήμες ότι η αναγκαστική παρουσία του στις εκκλησιαστικές εκδηλώσεις του δημιουργούσε έντονο στρες. Δείτε σε παλιά YouTube πώς κάνει τον σταυρό του και θα καταλάβετε.
ΔιαγραφήὈξεία, ὁ τόνος τῆς φωνῆς ψηλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαρεία, ὁ τόνος τῆς φωνῆς χαμηλά.
Ὀξυβαρεία ὁ τόνος τῆς φωνῆς ὲνδιάμεσα.
Ψάξτε παλιὲς γραμματικές ἢ κάποιον μουσικὸ νὰ μᾶς πεῖ πῶς ἀκούγεται τὸ ο(ω) στὴν φράσι:
<>.
Δυστυχῶς γιὰ κάποιους οἱ τόνοι προφέρονται καὶ στὴν νέα ἑλληνκή. Κάτι ὰνάλογο γίνεται καὶ μὲ τὰ πνεύματα.
Μόλις ὅμως μιλήσει ἀλλοδαπός, λόγῳ τῆς ἀδυναμίας καὶ νὰ τονίσῃ σωστά, ἀμέσως τὸν καταλαβαίνουμε.