Αυτή την εβδομάδα θα κάνουμε ένα σύντομο διάλειμμα από τα συνήθη άρθρα που παρουσιάζουμε στο μπλογκ. Ελπίζουμε να απολαύσατε το παρακάτω όσο το απολαύσαμε και εμείς!
Πηγή: Azionetradizionale
Μετάφραση-σχόλια: Ιωάννης Αυξεντίου
Κάθε ύπαρξη της δημιουργίας έχει μέσα της την Ιδέα του Ωραίου, και αυτό το μικρό ιαπωνικό ψάρι με την ονομασία ‘pufferfish’ είναι μία απρόσμενη επιβεβαίωση. Βρίσκουμε πολύ περισσότερη αρμονία στην συνεχή δημιουργία αυτού του μικρού όντος, παρά στα πολλά έργα των σύγχρονων “καλλιτεχνών”.
Είναι ακριβώς ο άνθρωπος, ο άρχοντας της δημιουργίας, που απομακρύνθηκε από το Ωραίο ακόμη και όσον αφορά την αποκλειστικά αισθητική και εξωτερική όψη. Ευτυχώς, η φύση δωρίζει ακόμη στον κόσμο μεγαλειώδεις νύξεις λαμπρότητας, παρά την αποτρόπαια καταφρόνηση και τις τροποποιήσεις που ο άνθρωπος εφαρμόζει ενάντια στην ίδια τη φύση.
Όμως το θαυμαστό φαινόμενο που θα παρακολουθήσετε παρακάτω, μας δημιουργεί και άλλες σκέψεις: είναι δυνατόν αυτός ο μαθηματικός-γεωμετρικός προγραμματισμός εντός του εγκεφάλου αυτού του όντος να είναι αποτέλεσμα της ‘τύχης και της αναγκαιότητας’;
Οι επιστήμονες εξηγούν ότι φτιάχνει αυτό το έργο τέχνης για να ελκύσει τη θηλυκή σύντροφο του. Και ασφαλώς τίθεται το ερώτημα, ήταν ανάγκη να κάνει κάτι τόσο χρονοβόρο και πολύπλοκο; δεν θα έφθανε η εξαπόλυση μίας χημικής ουσίας ή μιας οσμής ή μία αλλαγή στον χρωματισμό του δέρματος του ή μία ιδιαίτερη κίνηση, για να επιτύχει τον ίδιο σκοπό; Γιατί να εκφράζεται τόση πολυπλοκότητα, τόση αρμονία και ομορφιά;
Μήπως για να αντανακλάται μέσα στον κόσμο εκείνο το -προ πάντων των αιώνων- Ουράνιο Κάλλος; Καλή θέαση!
Είναι ακριβώς ο άνθρωπος, ο άρχοντας της δημιουργίας, που απομακρύνθηκε από το Ωραίο ακόμη και όσον αφορά την αποκλειστικά αισθητική και εξωτερική όψη. Ευτυχώς, η φύση δωρίζει ακόμη στον κόσμο μεγαλειώδεις νύξεις λαμπρότητας, παρά την αποτρόπαια καταφρόνηση και τις τροποποιήσεις που ο άνθρωπος εφαρμόζει ενάντια στην ίδια τη φύση.
Όμως το θαυμαστό φαινόμενο που θα παρακολουθήσετε παρακάτω, μας δημιουργεί και άλλες σκέψεις: είναι δυνατόν αυτός ο μαθηματικός-γεωμετρικός προγραμματισμός εντός του εγκεφάλου αυτού του όντος να είναι αποτέλεσμα της ‘τύχης και της αναγκαιότητας’;
Οι επιστήμονες εξηγούν ότι φτιάχνει αυτό το έργο τέχνης για να ελκύσει τη θηλυκή σύντροφο του. Και ασφαλώς τίθεται το ερώτημα, ήταν ανάγκη να κάνει κάτι τόσο χρονοβόρο και πολύπλοκο; δεν θα έφθανε η εξαπόλυση μίας χημικής ουσίας ή μιας οσμής ή μία αλλαγή στον χρωματισμό του δέρματος του ή μία ιδιαίτερη κίνηση, για να επιτύχει τον ίδιο σκοπό; Γιατί να εκφράζεται τόση πολυπλοκότητα, τόση αρμονία και ομορφιά;
Μήπως για να αντανακλάται μέσα στον κόσμο εκείνο το -προ πάντων των αιώνων- Ουράνιο Κάλλος; Καλή θέαση!
Το καλύτερο διάλειμμα (όχι διάλλειμμα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια! Μήπως να αρχίζαμε όλοι να αναρτούμε κάτι τέτοια θέματα;
Κάντε μια «βόλτα» κι από εδώ. Συνεχίστε έτσι κύριοι!
Σωστός. Ευχαριστώ.
ΔιαγραφήΟ κοσμος αγαπητοι μου εχει μολυνθει με τη χρυσοφιλια των περιουσιων και των εβραιζοντων προτεσταντων. Πως να στρεψει τον νουν εις τον ουρανον? Καθε μερα ο λορδος βαζει στην τσεπη δις δολλαρια και ικανοποιει πασαν διαστροφην υλικην. Εχει ξεχασει ο ιδιος τον κυριον των κοσμων και αυτοθεωθεις οδηγει τον κοσμον κατα Ισραηλ που θα ελεγε και ο εκλιπων Χριστοδουλος. Στο 5 κεφαλιο ομως -25ος στιχος του ΔΑΝΙΗΛ εχει γραφει: Μανη Θεκελ Φαρες. Το βαβυλωνιακο έκτρωμα που εχεται μεσα απο τους αιωνες θα υπαγει εις απωλειαν ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην αιτία είχεν εντοπίσει ο Πλάτων, συνδέοντας την λειτουργικότητα προς το κάλλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ’ ου και η ωραιότης των φυσικών μορφών εν γένει.
Χαρακτηριστική είναι μάλιστα και η παρωδία του Σωκράτους ως προς την καλλονή της μορφής του, π.χ. τα ανασηκωμένα ρουθούνια διευκολύνουν την αναπνοή, ο χονδρός λαιμός στηρίζει καλύτερα τον εγκέφαλο κ.τ.λ.
Αλλά αυτή ήταν μόνον παρωδία.
Η διασύνδεσις μεταξύ κάλλους και λειτουγικότητος πάντως ωδήγησε τον Πλάτωνα στην σύλληφι μορφών τέχνης ως προανάκρουσμα υγιών μορφών συγχρόνου και αφηρημένης τέχνης - ελάχιστα δείγματα των οποίων γνωρίζω .
Δ.Β.Καζάκος